Heb ik recht op WW als 1 van de twee werkgevers het contract niet verlengd?

Ik heb twee werkgevers. 1 voor thuiswerk. Dat werk doe ik alleen als er werk is. Volgens mij is dit een nul-uren contract. En 1 werkgever waar ik een jaarcontract heb. Bij deze werkgever wordt het contract (22,5 uur per week) niet verlengd. Heb ik nu recht op ww wat betreft deze werkgever?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Voor het contract van 22,5 uur per week heb je recht op ww als je daar wordt ontslagen omdat je contract niet wordt verlengd.
ronron1212
11 jaar geleden
Nee, daar zijn ze heel makkelijk in.

WW is werkloosheidswet, je bent niet werkeloos, dus kom je (helaas voor jou) niet in aanmerking voor een ww-uitkering.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fout, je hebt ook gedeeltelijke ww, die vult je salaris aan als je door je baas zijn schuld meer dan zoveel % aan salaris verliest.
Heb geen cijfers helaas.
Zodra uw contract afloopt en het wordt niet verlengd, bent u voor die uren dus onvrijwillig werkloos. U kunt dus een ww-uitkering aanvragen.