Levert het "Predicaat Koninklijk" verenigingen en met name ondernemingen extra bescherming op?

Blijven deze organisaties door dit predikaat makkelijker voortbestaan of is het predikaat enkel een naam en niet meer dan dat? Het verbaasde mij trouwens ook dat er zoveel organisaties dit predikaat mogen gebruiken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Nee, er zijn geen privileges aan verbonden, behalve de eer deze titel te mogen voeren.
De eisen zijn erg zwaar. Je moet bijvoorbeeld absoluut van onbesproken gedrag zijn. Koninklijke Ahold moest het predikaat bijna inleveren na het boekhoudschandaal.
En er is maar één "Koninklijke" mogelijk per branche.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij levert dat predicaat alleen maar lasten op. Je krijt en gebruikt het voor de eer.
Mijn vader mag met zijn bedrijf ook het predicaat Hofleverancier gebruiken. Maar ze hebben expliciet geweigert om dit te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het predicaat "Koninklijk"of "Hofleverancier" kun je zien als een soort goedkeuring van het koninklijk huis en zou je organisatie een voordeel kunnen opleveren. Maar of je als makelaars op dit moment "koninklijk" zouden willen voeren ik betwijfel het. Dus het is relatief.