Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Levert het "Predicaat Koninklijk" verenigingen en met name ondernemingen extra bescherming op?

Blijven deze organisaties door dit predikaat makkelijker voortbestaan of is het predikaat enkel een naam en niet meer dan dat? Het verbaasde mij trouwens ook dat er zoveel organisaties dit predikaat mogen gebruiken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, er zijn geen privileges aan verbonden, behalve de eer deze titel te mogen voeren.
De eisen zijn erg zwaar. Je moet bijvoorbeeld absoluut van onbesproken gedrag zijn. Koninklijke Ahold moest het predikaat bijna inleveren na het boekhoudschandaal.
En er is maar één "Koninklijke" mogelijk per branche.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij levert dat predicaat alleen maar lasten op. Je krijt en gebruikt het voor de eer.
Mijn vader mag met zijn bedrijf ook het predicaat Hofleverancier gebruiken. Maar ze hebben expliciet geweigert om dit te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het predicaat "Koninklijk"of "Hofleverancier" kun je zien als een soort goedkeuring van het koninklijk huis en zou je organisatie een voordeel kunnen opleveren. Maar of je als makelaars op dit moment "koninklijk" zouden willen voeren ik betwijfel het. Dus het is relatief.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding