Als ik regelmatige bestuurder ben en de auto op mijn partners naam staat ( ook de verzekering) levert dat problemen op bij eventuele schadeuitkering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Normaal gesproken is het zo dat de auto verzekerd is. Dus het maakt niet uit wie de bestuurder is, je kunt hem ook uitlenen aan vrienden als er dan schade onstaat is de auto nog steeds verzekerd. Ik denk dat dat bij alle voertuigen zo is maar dat weet ik niet zeker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vader had zijn auto uitgeleend aan mijn zoon, mijn zoon reed tegen iemand anders aan, mijn zoon was dus fout, de verzekering dekte de schade wel, maar omdat er zo'n groot leeftijdsverschil zat, tussen de verzekerde en de bestuurder, moest mijn vader 150 euro eigen risico betalen.
Als jij dus ongeveer dezelfde leeftijd hebt, als je partner zal het zo'n vaart niet lopen, maar ben jij jonger dan zou ik je adviseren dat aan te geven bij de verzekering, dan voorkom je problemen.