Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik regelmatige bestuurder ben en de auto op mijn partners naam staat ( ook de verzekering) levert dat problemen op bij eventuele schadeuitkering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
509

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Normaal gesproken is het zo dat de auto verzekerd is. Dus het maakt niet uit wie de bestuurder is, je kunt hem ook uitlenen aan vrienden als er dan schade onstaat is de auto nog steeds verzekerd. Ik denk dat dat bij alle voertuigen zo is maar dat weet ik niet zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vader had zijn auto uitgeleend aan mijn zoon, mijn zoon reed tegen iemand anders aan, mijn zoon was dus fout, de verzekering dekte de schade wel, maar omdat er zo'n groot leeftijdsverschil zat, tussen de verzekerde en de bestuurder, moest mijn vader 150 euro eigen risico betalen.
Als jij dus ongeveer dezelfde leeftijd hebt, als je partner zal het zo'n vaart niet lopen, maar ben jij jonger dan zou ik je adviseren dat aan te geven bij de verzekering, dan voorkom je problemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding