Hoe kan ik dit het beste plannen? Mijn betalingen en wekelijkse uitbetaling door uitzendbureau.

Hoe kan ik mijn betalingen van vaste lasten en aflossingen het beste plannen, bij een wekelijkse uitbetaling van het uitzendbureau?

De betalingen zijn veelal in de laatste weken van de maand. En zijn vaak meer dan mijn weekloon of 2-wekelijkse loon.

Hoe kan ik dit het beste organiseren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Leg van je wekelijke inkomsten een bedrag opzij voor de vaste lasten. Dus bereken eerst wat je gemiddeld aan maandelijkse lasten kwijt bent. Deel dit door 4 en je weet dan het bedrag wat je in ieder geval opzij moet zetten.

Het liefst moet je eigenlijk wat meer sparen, voor bijvoorbeeld onverwacht grote uitgaven. (je wasmachine gaat bijvoorbeeld stuk, enz.)

Je kunt natuurlijk ook net doen alsof je niet wekelijks geld binnenkrijgt, maar echt pas aan het eind van de maand. De meeste mensen krijgen hun geld pas ook aan het eind van de maand.

Kijk op de site van Nibud voor meer budgetzaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je dit gedeelte:
Ik bedoel te zeggen dat mensen die niet voor een uitzendbureau werken hun salaris een keer per maand krijgen uitbetaald, rond de de 23ste. ('pas ook' moet zijn 'pas'). Als zij niet gespaard hebben moeten ze echt tot het eind van de maand wachten tot de vaste lasten betaald kunnen worden en grotere uitgaven gedaan kunnen worden. (met uitzondering natuurlijk van je dagelijkse boodschappen voor eten en drinken).

Andere antwoorden (3)

Tel al je in komsten per 4 weken bij elkaar op, doe dit ook met je uitgave per maand.
Het verschil deel je door 4, dit is wat jij per week te besteden hebt.

Nu maak je aan het begin vd maand teveel op en kom je aan het einde te kort. Je zal aan het begin vd maand iets op zij moeten leggen voor je vaste lasten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan, je krijgt al veel tips. Voor een duidelijk overzicht is een extra rekening echt handig, zoals hier onder staat.
Vraag anders iemand om je te helpen met een goed overzicht te maken van wat je verdient en uitgeeft, het is ook allemaal niet makkelijk.
Wat je zou kunnen doen is een tweede rekening nemen waar je je 'leefgeld' (automatisch) naar over maakt. De rekening waar je salaris op wordt gestort, daar kom je verder niet aan waardoor er voldoende geld op blijft staan om je rekeningen aan het einde van de maand te betalen.

Als een tweede rekening geen optie is, kun je overwegen om iedere week het 'huishoud' geld in een aparte portemonnee te doen wanneer je salaris is gestort. Wederom geldt dan wel dat je niet aan het geld op je rekening moet komen :)

Ten slotte: ik kan me uit de tijd dat ik via een uitzendbureau werkte herinneren dat dat via 'werkbriefjes' ging. Je zou dus ook met je uitzendbureau kunnen overleggen of je over kunt gaan op een tweewekelijkse uitbetaling (en later op een 4 wekelijkse uitbetaling). Als zij hiermee akkoord gaan (moet natuurlijk wel haalbaar zijn voor het uitzendbureau wat betreft administratie e.d.) heb je dus over een tijdje een redelijk 'normale' manier van betaald krijgen (eens per 4 weken is tenslotte bijna eens per maand).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat je het beste eens op kunt tellen wat je per maand/jaar kwijt bent aan vaste lasten.
Deel je maandelijkse lasten door 4 en je weet wat je elke week opzij moet leggen om op het eind van de maand de rekening te betalen.
vergeet niet telefoon en abonnementen bij de vaste lasten te tellen. Een maand is iets langer dan 4 weken, maar als je met 4 weken rekent kom je niet tekort aan het einde van de maand
anneliez