Kan ik ook een ander voorkeursbedrag instellen?

Als ik bij de geldautomaat sta om te pinnen staat zijn er drie keuzes;
- Je saldo checken.
- Geld opnemen.
- Direct 70 euro pinnen.

Mijn vraag; Is die 70 euro standaard of kan je die veranderen. En als deze standaard is, waarom 70 euro best veel geld om in één keer op te nemen.

Toegevoegd na 50 minuten:
Het gaat om de ING bank.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Welke automaat is dit dan?
Automaten waar ik kom is standaard 20 euro en je hebt de mogelijkheid een bedrag van minimaal 5 of 10 euro in te geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij (de Rabobank) is dat bedrag het laatst opgenomen bedrag. De ene keer pin ik 50 euro en de volgende keer dat ik pin staat er: direct 50 euro pinnen. Als ik dan 20 euro pin is de eerstvolgende keer dit bedrag veranderd in direct 20 euro pinnen. Ik weet niet hoe het bij andere banken zit, maar je zou dit eens kunnen testen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat kan je instellen als je gebruik maakt van internetbankieren.

Toegevoegd na 5 minuten:
pinautomaatinstellingen dan kan je aageven welk bedrag en zelfs of er een bon geprint moet worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Nee hoor, dat kun je niet instellen. Slechts bij sommige banken is dit mogelijk. De kans is klein dat de vraagsteller bij dezelfde bank zit als jij.
Wat solange ook zegt dat is de laatste bedrag die je opgenomen hebt. Dat verschil dus elke keer. Wat voor bedrag je als laatst heeft opgenomen. Staat er dan eerst volgende keer dat je die bedrag direct kan opnemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is wel appart. Wij welke bank is dat dan?
als je de optie 'geld opnemen' kiest, krijg je daarna de mogelijkheid om het bedrag (deelbaar door € 10) te kiezen...

Toegevoegd na 55 seconden:
€ 70 is blijkbaar een standaardbedrag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij onze bank (SNS) staat de laatste weken : Uw gebruikelijke opname € 50,--, terwijl ik meestal €250,-- per keer pin. Eerder stond er altijd € 250,--. Dus volgens mij kan de bank dit zelf instellen en heeft het niks met de geschiedenis te maken.
Of ze vinden dat ik moet bezuinigen. (Grapje)