Waar vind ik jip en janneke uitleg voor belastingaangifte?

Ik wil graag iets, voor iemand die autistisch is en er heel erg zenuwachtig er om is, wat heel erg stap voor stap uitlegt hoe je belasting aangifte doet. Dus exact, wat moet je allemaal aangeven? En dan ook echt uitgekauwd, dus zo van: de boodschappen bij de jumbo? Die geef je niet aan. Enz enz. Dus een hele overzichtelijke, uitgebreide lijst zodat hij niets fout kan doen. Hij is gewoon erg bang dat hij iets fout doet en per ongeluk iets vergeet en dan problemen krijgt.

Nb: de persoon is autistisch, maar heeft een normaal iq! En hij wil het graag zelf doen, dus geen belastingconsulent of id.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een kwestie van goed lezen en invullen wat er gevraagd wordt, bij iedere vraag kun je nog tekst en uitleg krijgen ook.
fisbel
11 jaar geleden
Ik zou uitgaan van de VIA - de Vooringevulde Aangifte.
En deze gegevens stap voor stap controleren, checken en uitleggen. Het is goed mogelijk dat daarmee het werk al is gedaan.
Heeft de persoon in kwestie aftrekposten? Zie de reactie van solvente hierboven.

Antwoorden (1)

Op de belasting formulieren staan al de juiste aangiften die mogelijk zijn. Je kan vragen aan een medewerker van de belastingdienst of hun hier iets mee kunnen en een lijstje willen maken. Kan het niet ingevuld worden en daarna gecheckt worden door iemand die daar in thuis is om het angstige gevoel weg te nemen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
10us:
Op de belasting formulieren staan al de juiste aangiften die mogelijk zijn. Je kan vragen aan een medewerker van de belastingdienst of hun hier iets mee kunnen en een lijstje willen maken. Wat bedoel je met juiste aangifte(n)?? De Vooringevulde Aangifte??
En is het de bedoeling om naar het regiokantoor te gaan en daar de medewerker te vragen een lijstje te maken?? De invulling laten checken door iemand die daar in thuis is - dat is niet zo'n gek idee. Maar dat geldt voor elke zelfinvuller die niet echt thuis is in de materie.