Er gaan momenteel veel bedrijven failliet,ook gerenormeerde.Ik vraag me af of er nog aanmeldingen zijn van nieuw opgestarte bedrijven.

Toegevoegd na 11 minuten:
Het lijkt me momenteel zo moeilijk dat als je wat wilt een onderdeel te kunnen vinden waar ook een boterham is zou zitten.Banken zijn juist in deze tijden helemaal niet toeschietelijk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het aantal bedrijven groeit volgens het CBS nog steeds. Er zijn dus meer startende dan stoppende bedrijven. Er zijn wel steeds meer éénmanszaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor, ik ken er persoonlijk eentje.
Dus als dat voor de gemiddelde Nederlander ook geldt, zijn er duizenden bedrijven in oprichting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker! Elke dag weer!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, ik ken ook wel een startend bedrijf.
Is niet makkelijk vandaag de dag, maar het hoofd wordt boven water gehouden.
En geld hoef je tegenwoordig inderdaad niet bij de bank te halen.
Maar als je een vader hebt die je financieel ondersteunt, kan het wel. :-)
Als je dat trouwens binnen de termijn opgeeft aan de belastingdienst als zg. "durfkapitaal", kan de helft weer afgetrokken worden van de inkomsten (van die vader) in geval van faillissement.
Dat verzacht het risico een beetje.
Wat ik denk is dat als je het nú redt, dan gaat het zeker lukken op de lange termijn, als de economie weer aantrekt.
Als jij ook iets wilt starten: ik wens je veel succes en ik zou zeggen gá ervoor en doe je best!