Wat moet ik allemaal regelen als iemand mij wil inhuren en wil betalen uit een pgb?

Ik heb een baan voor 28 uur in de week als begeleidster bij jeugd met een psychische beperking. Nu heeft een oud client een pgb aangevraagd en wil graag dat ik haar kom ondersteunen en begeleiden in bepaalde zaken. Dit wil ze betalen uit haar pgb. Wat moet ik allemaal doen? Moet ik zzp'er worden? Wat mag ik bijverdienen? Wat is het uurtarief wat je kan vragen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoeveel jij mag bijverdienen is afhankelijk van je huidige inkomen. In principe mag je zoveel bijverdienen als je wil zolang je er maar belasting over betaalt. Je moet sowieso een VAR verklaring hebben. Het uurtarief weet ik niet precies, ik meen net iets boven de €50 per uur. Dit kan je opzoeken op de website van het zorgkanoor bijvoorbeeld. Het ligt er ook aan of je begeleiding op basis van een dagdeel doet of individuele begeleiding per uur. Wat heel belangrijk is, is dat je door het zorgkantoor (zij controleren de uitgaven en betalingen uit het PGB van je oud Client) wordt erkend als zorgverlener. Als dit niet is, moet zij/hij alsnog jouw begeleiding uit eigen zak betalen. Wellicht is het verstandig een zgn. Zorgcoach hier bij te betrekken om teleurstellingen achteraf te voorkomen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100