Je kunt vragen wat je wilt, maar voor iemand die een relatief eenvoudige debiteurenadministratie doet, lijkt me een tarief van rond de 40 euro per uur redelijk.
paulus811
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Sorry Pdaddy, ik bedoel het absoluut niet denigrerend, maar binnen administratief werk is voor het verwerken van ontvangsten niet een opleiding als bijvoorbeeld SPD noodzakelijk. Heb je dat wel, dan kun je eenvoudig 60-75 euro vragen. Ik werk overigens bij een van de grote 4 accountantskantoren.
tussen de € 35 en € 40 per uur ex btw.
ronron1212
11 jaar geleden
Niet zomaar te zeggen.

Hangt bijv. af van je eigen 'marktwaarde' (bepaald door opleiding, ervaring, specialisaties e.d.), de concurrentie, de opdrachtgever en natuurlijk van de omvang/moeilijkheidsgraad van het werk. Ook het aantal 'werkbare uren' speelt mee.

Als ik toch een gooi moet doet: ergens tussen de euro 30.- en euro 40.-/uur. Je komt hogere uurtarieven tegen maar dan betreft het vaak het doen van een hele boekhouding. Iemand die in loondienst de debiteurenadministratie doet, verdient bij een wat groter bedrijf ook minder dan degene die bijv. de grootboekmutaties verzorgt, de maandafsluitingen en de resultatenanalyse.

Handig lijkt het, om je een beetje te oriënteren op 'de markt'. Vraag je te veel, dan prijs je jezelf uit de markt. Vraag je te weinig, dan word je misschien niet helemaal serieus genomen.
Computoon