Ik ben in 2006 weer (vanaf 1989) afgekeurd (WAO). Volgens de keuringsarts voor 4 jaar. Kan ik nog een oproep verwachten? Wanneer? Ik ben 49 jaar.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dan is je arbeidsbeperking waarschijnlijk nog niet stabiel, hij kan nog verbeteren of verslechteren, dit kan beide invloed hebben op je uitkering, waarschijnlijk wordt je, als je ongeveer 4 jaar de WAO uitkering ontvangt, opnieuw opgeroepen voor een herkeuring.
www.rijksoverheid.nl/WAO-WIA

Toegevoegd na 4 minuten:
Oei ik lees nu dat je al in 2010 opgeroepen had moeten worden, dit kan komen omdat het bij het UWV allemaal niet zo correct loopt. Dus houdt er rekening mee, dat de brief ieder moment op de mat kan vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste gast122899,

De WAO kent geen vaste beoordelingstermijn. Je krijgt een oproep voor een herbeoordeling als:

1)
UWV dit nodig vinden om je situatie opnieuw te beoordelen. Wanneer er een verandering is in je gezondheid, werk of loon, dan verandert mogelijk ook je uitkering.

óf

2)
Als je zelf een herbeoordeling wilt aanvragen omdat je gezondheidssituatie veranderd is.

Hoe vaak je een oproep krijgt, hangt af van je situatie. Het is niet altijd nodig dat je het spreekuur van de arts of arbeidsdeskundige bezoekt. We kunnen via een vragenlijst van tevoren bekijken of dat nuttig is.

Actuele informatie over herbeoordeling vind je hier: http://bit.ly/P6ME0A

Met vriendelijke groet,

Keja
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare