Langer dan 8 maanden in het buitenland studeren, moet ik me inschrijven?

Uit de onderstaande tekst (gekopiëerd van de DUO-site) staat vermeld dat ik me moet uitschrijven, maar niet of ik me ook moet inschrijven in het buitenland. Moet ik dat doen? En zijn er ook nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Tekst van DUO:
Als je voor je studie naar het buitenland gaat, dan kun je je adreswijziging aan DUO doorgeven via Mijn DUO. Ga je korter dan acht maanden voor stage of studie naar het buitenland en blijf je in Nederland ingeschreven staan bij je ouders? Stuur dan ook het formulier Aanvraag uitzondering inschrijving GBA naar DUO. Hiermee geef je aan dat je, hoewel je niet voldoet aan de adresvoorwaarden voor een uitwonendenbeurs, toch in aanmerking wilt komen voor deze beurs. Op dit formulier kun je ook je buitenlandse adres en je eventuele Nederlandse postadres doorgeven.
Kom je terug uit het buitenland en ga je weer in Nederland wonen? Geef je adreswijziging dan eerst door aan de GBA. Daarna moet je je adreswijziging aan DUO doorgeven via Mijn DUO.
Verandert door de adreswijziging je woonsituatie (van thuiswonend naar uitwonend of andersom), vink dan (ook) woonsituatie aan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Antwoorden (1)

Je schrijft je uit in de gemeente in Nederland, en je schrijft je in bij de gemeente waar je gaat wonen in het buitenland.
Denk er ook aan dat je zorgverzekering etc stop zet, en dat in het buitenland regelt (vaak verplicht).