Wat zijn de gevolgen als je de OAT (Over All Toets) van Accountancy op het HBO niet haalt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (1)

Je kunt gewoon het examen nog een keer doen en nog een keer en nog een keer enzovoorts. Natuurlijk wil je dat niet, dus er zijn wel andere mogelijkheden.

Op de hogeschool waar ik zat, kon je als je een 5 had ook het diploma HBO Accountancy krijgen, maar dan met de afstudeerrichting algemeen. Het is bij diverse opleiders mogelijk om de vakken los te volgen en examen voor te doen. Als je die certificaten hebt, dan heb je een gewoon volwaardig diploma.

Mocht het niet mogelijk zijn om dat diploma te krijgen. Je kunt ook zonder diploma overstappen naar een school die de vakken los aanbiedt en examineert. Je kunt dan vrijstelling krijgen op basis voor de gevolgde vakken voor alle andere vakken.

Markus Verbeek is zo'n voorbeeld waar je dit kunt doen. Maar let op: het niveau is echt veel hoger dan op een reguliere HBO, maar dat zijn de docenten ook, wat zich uit in een hoger slagingspercentage. Maar het is geen goedkope opleider!

Dus goed oefenen voor je OAT en gewoon halen. Aan te raden boeken: Compendium Van De Accountantscontrole, Succesvol Studeren Voor Biv/Ao en Succesvol studeren voor LAC van Brenda Westra. Hier staat van elk vak de basis in die je eigenlijk gewoon uit je hoofd moet leren! En heel veel examens oefenen!