Hoe kom ik van brieven af van goede doelen zoals Bankgiroloterij?

Ik heb daar in het verleden aan mee gedaan (bankgiroloterij) maar ik heb mij daarvoor uitgeschreven maar ik krijg steeds enveloppen die ik niet wil!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K

Het beste antwoord

Natuurlijk is er ook een sympathiekere methode om te laten weten dat je de post van bepaalde organisaties niet op prijs stelt, namelijk door gewoon contact op te nemen met de desbetreffende organisatie. BankGiro Loterij daarvoor zelfs een tip aan de hand: "Wilt u ook van andere bedrijven geen reclamepost meer ontvangen, dan kunt u dit melden op www.postfilter.nl."

Voor BankGiro Loterij (rare spelling, maar zo schrijft men het zelf) kun je, volgens de site van die organisatie, als volgt van de geadresseerde post afkomen:

"Hoe kan ik mij afmelden voor post van de BankGiro Loterij?

Neem contact op met onze Ledenservice. Het telefoonnummer is 0900 - 300 1600 (10 cpm). Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur. Wij maken direct voor u in orde dat u geen geadresseerde post van de BankGiro Loterij meer ontvangt.

U kunt dit ook aan ons laten weten door ons een een brief te sturen. Ons adres is:

BankGiro Loterij
Van Eeghenstraat 70
1071 GK Amsterdam

Wij vragen u vriendelijk rekening te houden met een overgangsperiode in verband met post die al klaar ligt voor verzending en niet meer onderschept kan worden.

Wilt u ook van andere bedrijven geen reclamepost meer ontvangen, dan kunt u dit melden op www.postfilter.nl. Om ongeadresseerde post te voorkomen, kunt u het beste een ja/nee sticker op uw brievenbus plakken.

In de e-mailnieuwsbrieven die wij versturen, staat een link. Als je op deze link klikt, kan je aangeven welke nieuwsbrieven je liever niet meer ontvangt.

U kunt eventueel op de website melden dat u liever geen post meer van de BankGiro Loterij wenst te ontvangen."

Die link staat hier:
http://www.bankgiroloterij.nl/Informatievoorkeur#
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ja/nee sticker zal niet gaan omdat ik in een woonvoorziening voor lichamelijke beperking woon, dus dat gaat niet. trouwens dit is niet de enige "ongewenste post" ik krijg ook van die andere organisaties zoals de postloterij. ik overweeg dat ik mij ga aanmelden voor www.postfilter.nl om dat soort ongewilde post enigszins te mijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb mij inmiddels voor postfilter opgegeven en ik hoop hiermee een hoop ellende te voorkomen..ik zal mij ook even naar http://www.bankgiroloterij.nl/Informatievoorkeur# gaan om daar ook nog af te melden. Mijn dank is groot ook namens de andere goeievraag stellers die met dit probleem zitten of zaten.

Andere antwoorden (3)

Je naam en adres doorkruisen, er "retour afzender, ongewenste reclame" naast schrijven, en het in de bus doen.
Als je dat enkele keren gedaan hebt worden jouw adresgegevens uit hun bestand verwijderd en ben je er van verschoond.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb er nog nooit aan mee gedaan en krijg die reclame ook, dus vermoed dat dat niet helpt.
Amadea
11 jaar geleden
Ik weet uit eigen ondervinding dat het wél helpt. Zo ben ik van de reclame van de Postcodeloterij afgekomen.
Zet op de envelop 'retour afzender, geen interesse' en plak deze op een doosje waar je een baksteen in hebt gedaan. De Bankgiroloterij draait van voor de kosten op en dan is het snel over met de reclame.

Overigens is de Bankgiroloterij GEEN goed doel, hooguit gaat een klein deel van de opbrengst naar goede doelen, maar de loterij zelf is dat zeker niet.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha! Hij is leuk! Moet wel naar een antwoordnummer denk ik?
Je kunt gebruik maken van je wettelijke recht van verzet. Dit houdt in dat je rechtstreeks bezwaar mag aantekenen tegen het gebruik van je persoonsgegevens voor direct marketing-doeleinden. De betreffende organisatie mag je dan niet meer met reclame via post benaderen.

Via het postfilter (zie link) kun je al een groot deel blokkeren. Daarnaast is het ook makkelijk om via de website specifieke bedrijven een mail te sturen waarin je aangeeft geen post meer te willen ontvangen (recht van verzet). Ook zijn er voorbeeldbrieven voor bedrijven die dit niet via de mail accepteren.
Vaak staat er trouwens ook in de brieven, waar je je kunt afmelden voor deze post of kun je dit via de website doen.