Ik hoorde laatst op de radio dat je bij pinnen in het buitenland soms (150 euro) extra moet betalen als voorschot. Waarom is dat ) ?

Ik begrijp dat in het buitenland het saldo niet zichtbaar is voor de computer, en dat er daarom een dag maximum geldt. Waarom wordt er dan toch nog extra borg afgeschreven ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er nog nooit van gehoord. heb al heel vaak in het buitenland gepind (EU) wordt keurig een paar dagen later precies het gepinde bedrag afgeschreven.

Het beste antwoord

Als ik vroeger tankte in Belgie werd er 150 euro afgeschreven als reservering. Dit bedrag werd in feite niet echt afgeschreven, maar als je had getankt had je 150 euro minder tegoed op je rekening.

Enkele dagen later werd dan het exacte bedrag afgeschreven en het geld dat teveel van de rekening af was, werd weer aangevuld.

Ik denk dat dit kwam omdat dit vaak onbemande tankstations waren en je bij het tanken vooraf moest betalen.
De betaalcomputer van het tankstation controleerde of nog 150 euro op de rekening stond en dan kon je tanken.
Maar hij gaf het besteedde bedrag niet meer (direct daarna) door aan de bank. Dat gebeurde enkele dagen later.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit gebeurd ook soms bij onbemande tankstations in Nederland, maar ook in Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien ben ik wel dom, maar ik begrijp er niets van, als je voor 70 euro tankt kan er toch netjes 70 euro worden afgeschreven, waarom ineens 150 ?