Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik voor een heel jaar mijn ov kaart terug betalen als ik mijn studiefinanciering met terugwerkende kracht stopzet?

Ik ga studeren, en ik zal waarschijnlijk boven de bijverdiengrens komen. Omdat de bijverdiengrens uitgaat van een verzamelinkomen ( en bij een verzamelinkomen kun je nog aftrekposten hebben) zal ik mijn studiefinanciering met terugwerkende kracht stop zetten. Mijn vraag is moet ik dan voor een heel jaar OV kaart terug betalen of alleen de maanden waarvoor ik mijn studiefinanciering met terugwerkende kracht stopzet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
767

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Neen, alleen voor de periode dat je je stufi hebt stop[gezet:

Zolang u recht heeft op studiefinanciering kunt u met uw studentenreisproduct gratis of met korting reizen met het openbaar vervoer. U laadt uw studentenreisproduct op een persoonlijke OV-chipkaart. Het studentenreisproduct is een weekabonnement of een weekendabonnement.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoeft inderdaad alleen voor de maanden te betalen dat je geen recht op studiefinanciering had. En aanvullende informatie: voor OV- chipkaart betaal je dan 100 euro per maand.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding