Nee, bij deeltijd krijg je geen stufi of lening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal gesproken niet, want voorwaarde voor studiefinanciering (en eventueel een daar aan gerelateerde lening) is dat je als voltijds student staat ingeschreven. Nu is er wel een handvol opleidingen die je in deeltijd doet terwijl je voltijds staat ingeschreven, én je kunt natuurlijk zelf een voltijds studie kiezen met weinig contacturen, waarbij je weinig naar college gaat en dus het meeste thuis doet, of je kunt zelf een studie spreiden over een langer tijd en er per collegejaar minder tijd in investeren. Dat laatste is niet heel gunstig vanwege de langstudeerboete natuurlijk (maar dat is in deeltijd studeren ook niet) maar bijvoorbeeld studenten die door handicap of chronische ziekte een energiebeperking hebben, kiezen daar wel eens voor.

De normale situatie is echter dat je voor een gewone deeltijdstudie niet kunt lenen bij DUO en dus ook geen studiefinanciering krijgt. Men gaat er vanuit dat je dan voldoende kunt werken naast je studie om je opleiding te kunnen financieren. Meestal hebben mensen al een baan wanneer zij ervoor kiezen om een studie in deeltijd te gaan doen, juist omdat ze niet in voltijd kunnen studeren omdat ze dan hun baan op moeten zeggen en/of geen recht (meer) hebben op studiefinanciering.