Wat is het verschil tussen een recessie en een economische crisis?

deze twee begrippen worden door elkaar gebruikt, maar hebben volgens mij elk een andere betekenis... alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Een recessie kan het gevolg zijn van een economische crisis. Als we in een recessie zitten, hebben we een economische crisis, als we in een economische crisis zitten
kan een recessie er aan komen.

Recessie: Economische groei is negatief (kort door de bocht)
Economische Crisis: vertrouwen in economie is sterk gedaald
en het aanbod overtreft de vraag, er ontstaat een laagconjunctuur (kort door de bocht)

Zie de bronnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige juiste antwoord. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
correct, wat een recessie was dat wist ik al, maar wilde weten wat nou precies het verschil is qua definitie, dit antwoord is daarom juist

Andere antwoorden (2)

Het verschil is nihil, als ze zeggen dat het een recessie is dan geloof je dat dit waar is en als ze steeds spreken van een economische crisis, dan geloof je dat... En de waarheid is dat het geen van beiden is, het is Gewoon een hele grote oplichtingszaak in America geweest... En de hele wereld is daar de dupe van en als ze het een recessie noemen of een economische crisis, dan gelooft men dat en als men dat gelooft dan willen alle mensen eraan meebetalen... Hoe slim kun je zijn, dus het is van voor tot achter oplichterij en iedereen die macht heeft doet eraan mee, want alleen met zijn allen, getrouw naast elkaar en elkaar steunend in de grove leugen, heeft men kans van slagen... Ik zeg je het is een grote oplichtersbende en wie weet wie alles weer ophoest, Juist ja Jan met de Pet... Jan met de Pet is de klos, hij moet die die biljarden wereldwijd ophoesten... En wij geloven alles, wij geloven zelfs dat geld kan verdampen... Jij moet eens een bank beroven en als je gekapt bent, moet je verklaren dat het geld verdampt is, denk je dat daar dan iemand in gelooft? En ik heb het horen zeggen, op de TV, mensen die met droge ogen beweren dat geld kan verdampen en Jan met de Pet, die gelooft dat gewoon... en dan zegt hij daarna, WAT KOST ME DAT GRAPJE??? oh heel simpel je moet een paar jaar langer werken voor je centen en de rest, want zometeen gaat de brandstof weer naar een record, gasprijs stijgt de pan uit enz enz...

Was maar geen Jan met de Pet geworden, maar bankier...

Maar er is geen verschil tussen recessie en economische crisis, allemaal gelogen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Super antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor jouw 'mening'. hoewel ik me interesseer voor de zienswijzen van anderen betreffende dit vraagstuk, heb ik niet echt een antwoord gehad op de vraag die ik stelde.
ik wilde te weten komen wat nou inhoudelijk t verschil is tussen een recessie en een crisis. dus wanneer wordt een situatie als een recessie bestempeld, en wanneer als crisis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Chris871... omdat er geen antwoord mogelijk is... Heb je al wel een goed antwoord gehad dan?... Moet ik het maar wissen dan?
Recessie is suf...

ECONOMISCHE CRISIS!!! in grote chocolade letters voor op de Telegraaf verkoopt veeeeel beter. Media is kijk-, luister-, en leescijfers halen. Winst behalen gaat voor goede journalistiek tegenwoordig.