Kan ik een overschrijving via ABN AMRO terughalen?

Ik heb een overschrijving gedaan via ABN AMRO online, naar een rekening nr.
Het bedrag blijkt niet te kloppen, en degene naar wie ik het bedrag heb overgemaakt reageert niet meer. Is er een mogelijkheid dat ik dit betaalde bedrag weer terug kan halen, en binnen hoeveel tijd kan dit?
Ik heb het bedrag gisteren overgemaakt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Helaas, je bent zelf verantwoordelijk voor de betalingen. Een automatische incasso kan je storneren, maar een eigen gedane betaling niet.

Je kan de bank benaderen hiervoor. Er bestaat een wetsartikel BW 6 : 203 dat zegt wanneer een onverplichte betaling is ontvangen. Je verplicht bent om mee te werken aan terugbetaling. Misschien kan de bank bemiddelen omdat zij de gegevens van de andere rekeninghouder hebben. Zij mogen die niet aan derden verstrekken. Is er sprake van oplichting, dan aangifte doen.

Kijk eens of je ergens op jouw online banking het woord "storneren" kunt vinden. Mogelijk helpt je dat.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100