Kan ik een overschrijving via ABN AMRO terughalen?

Ik heb een overschrijving gedaan via ABN AMRO online, naar een rekening nr.
Het bedrag blijkt niet te kloppen, en degene naar wie ik het bedrag heb overgemaakt reageert niet meer. Is er een mogelijkheid dat ik dit betaalde bedrag weer terug kan halen, en binnen hoeveel tijd kan dit?
Ik heb het bedrag gisteren overgemaakt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
55.7K

Het beste antwoord

Helaas, je bent zelf verantwoordelijk voor de betalingen.

Een automatische incasso kan je storneren, maar een eigen gedane betaling niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is best wel balen dan:( dan maar hopen dat de persoon nog gaat reageren en het terug wil boeken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thnx, het is uiteindelijk toch goedgekomen!:)

Andere antwoorden (2)

Je kan de bank benaderen hiervoor. Er bestaat een wetsartikel BW 6 : 203 dat zegt wanneer een onverplichte betaling is ontvangen. Je verplicht bent om mee te werken aan terugbetaling. Misschien kan de bank bemiddelen omdat zij de gegevens van de andere rekeninghouder hebben. Zij mogen die niet aan derden verstrekken. Is er sprake van oplichting, dan aangifte doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens of je ergens op jouw online banking het woord "storneren" kunt vinden. Mogelijk helpt je dat.