Kan je afgekeurd worden omdat je platvoeten hebt?

Ik wil mij zelf graag opgeven als een militair voor de landmacht. Maar ik heb platvoeten. Kan ik hier door afgekeurd worden? Zoja, zou ik dan ook afgekeurd worden bij de luchtmacht of marine?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (2)

Ja hier kan je op afgekeurd worden.
Maar het ligt eraan hoe erg het is.
Ik zelf heb ook platvoeten en ze waren erover aan het twijfelen ze me moesten goedkeuren.

Voor de landmacht heb je hogere eisen nodig dan bij de marine.
Maar je kan het altijd gewoon proberen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan wat je bij de luchtmacht wil.
Als je piloot wil worden heb je hogere eisen.
Als je monteur o.i.d. wil worden heb je dezelfde eisen als de marine en marechausee nodig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat zo dat je voor de landmacht hogere eisen nodig hebt?
Ik dacht eerder dat het andersom was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
marechaussee marine en luchtmacht hebben alle 3 de AMBV (algemene militaire basisvaardigheden) landmacht heeft de AMO (algemene militaire vaardigheden).
De landmacht gaat verder in op bepaalde 'drills' dus die hebben iets zwaardere eisen.
Hoewel platvoeten eens werden beschouwd als een teken van een slechte gezondheid, kan in feite het omgekeerde waar zijn. De meeste top-track sterren hebben zeer platte voeten. Ook mensen met een hoger gewelfde voet zijn vier keer zoveel kans te schakelen of een verstuiking enkel dan is een persoon met platte voeten. Zo kunnen er enkele voordelen aan de voorwaarde. Platte voeten zijn niet langer een reden om te worden vrijgesteld van het leger dienst, en in veel gevallen, creëren geen problemen voor de persoon die ze heeft.