Mijn ex is overleden en nu krijg ik een nabestaandepensioen (geen ANW). Ik heb een ww-uitkering. Wordt het nabestaande pensioen gekort op mijn ww?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee.
Niet op je WW uitkering.

Jouw Werkeloosheidsuitkering is gebaseerd op jouw eigen werkverleden.
Die uitkering is aan een maximumtijd gebonden.

Als je WW uitkering is afgelopen en je hebt nog geen baan en je zou een beroep moeten doen op de bijstand,
dan wordt het een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt wel gekort, maar precies andersom: de WW wordt in zijn geheel gekort op je ANW.