wat is verstandiger? In een Hotel in Thailand in Thaise Baht betalen of in Euro?

Als je wil betalen in een hotel in bangkok is Het verstandiger om in Thaise Baht te betalen of in Euro's?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

het lijkt me verstandiger om zelf al de euro om te wisselen bij een bank of op het vliegveld. die hanteren standaard wisselkoers. Wanneer je met euro's betaal is het nog maar de vraag of je wel de waarde van je wisselgeld terug krijg. Meestal is dat minder dan je had gedacht. Je zou als dat daar tenminste mogelijk is gewoon kunnen pinnen op bijv. het vliegveld bij aankomst. Dan heb je meteen de muntsoort van het land. Fijne vakantie alvast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het voordeligst is in Thailand pinnen en daarmee het hotel betalen. Er zijn voldoende ATM's.
Per opname betaal je maar een kleine toeslag aan je bank. Pin meteen een groot bedrag dan kan je even voort.
Helemaal makkelijk is met een creditcard.
Mocht je ter plaatse op zoek zijn naar een hotel, kijk dan op www.trivago.com voor de scherpste prijs.
Online boeken scheelt vaak nog een paar tientjes met boeken aan de receptie van een hotel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U kunt in Thailand niet betalen met Euro's. Hoewel de creditcard in de meeste gevallen geaccepteerd wordt is het gebruik van contant geld het meest gebruikt. U kunt geld opnemen bij de bank, maar ook zijn er in de grotere dorpen en steden bankautomaten (flappentappers) waar u met uw Nederlandse pinkaart Thais geld kan opnemen.

Lees onderstaande link, dan krijg je veel duidelijkheid.