wat is de procedure na akkoord gaan met aflossing van schulden in een keer m.b.t. loonbeslag en bankbeslag?

Wanneer wordt bankbeslag en loonbeslag opgeheven door het incassobureau? Hoeveel dagen (of weken?) meestal na het akkoord geven voor de aflossing in een keer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hier zijn geen vaste termijnen voor.

Bij een loonbeslag zal een deurwaarder aan de werkgever laten weten hoe hoog het te incasseren bedrag is. De werkgever zal dan zelf bijhouden hoe lang het beslag blijft lopen.

Bij een bankbeslag heeft de bank vier weken om te laten weten wat het saldo op de rekening(en) is. Dan zal de deurwaarder laten weten hoeveel er overgeboekt moet worden.

In het geval dat er via een andere weg betaald wordt, zal de deurwaarder zelf het beslag op moeten laten heffen. Dit kan de deurwaarder met een emailtje doen, dus het hoeft niet lang te duren. Afhankelijk van de administratieve procedures bij de werkgever zal het beslag voor de eerstvolgende loonbetaling opgeheven zijn.

Bij de bank hangt het ook af hoe lang de verwerkingstijd van de bank is. Vraag dit bij uw bank na.