Mijn studie begint op 1 september, maar mijn studentenreisproduct begint pas 1 oktober waarom is dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

Ha, die Gast59461;

Het zou met je leeftijd te maken kunnen hebben; je OV-studentenreisproduct gaat als ik me niet vergis pas in in het eerste nieuwe kwartaal nadat je 18 bent geworden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kinderbijslag, die je ouders ontvangen, is tot oktober al betaald, daarom krijg jij je studiefinanciering of toeslag pas in oktober, dat begint en eindigd beide per kwartaal, dus januari, april,juli, oktober, je krijgt of het een of het ander.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daaraan is ook je reisproduct gekoppeld.

Toegevoegd na 2 uur:
De kinderbijslag eindigd per kwartaal, de studiefinanciering of toeslag eindigd de maand na het stoppen van je opleiding, dus als jij 10 juli stopt, krijg je juli nog, maar als jij 29 juni stopt, dan juli niet meer.