Waar kun je nakijken waarvoor subsidie is verkregen en hoeveel?

Sommige organisaties krijgen subsidie.
Is er een site waar je na kunt kijken:

* Welke organisaties subsidie krijgen?
* Waarvoor ( Waarom ) ze subsidie krijgen?
* Hoeveel subsidie ze krijgen?
* Of de subsidie ook daadwerkelijk voor dit doel is gebruikt?.
Hiermee bedoel ik of er ergens ook inzage in de uitgave is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Heb je enig idee hoe lang die lijst zou moeten zijn?

Je hebt een gemeentelijke, een provinciale en een algemene overheid. Als je de gemeentelijke subsidies wilt hebben moet je googlen op je gemeentenaam = subsidieregister, bijv: http://www.amersfoort.nl/smartsite.shtml?id=237927

Er zijn ook gemeenten die dit nog niet hebben maar wel van plan zijn: http://d66amsterdamnieuwwest.nl/news/item/kandidatenlijst_nieuw_west/

Provinciaal, google op je provincie + subsidieregister, bijv: http://www.noord-holland.nl/web/Digitaal-loket/Subsidies/Subsidieregister-1.htm

De landelijke overheid heeft niet zo'n subsidieregister.

Je andere vragen zijn echt niet te beantwoorden, niet eens elke gemeente heeft zo'n register, laat staan dat je in zo'n register kan vinden waarom zo'n organisatie subsidie krijgt en of het voor dat doel is gebruikt. Wel staan in de registers die je kunt vinden de bedragen vermeld.

Verder zijn er zo ontzettend veel soorten subsidies voor allerlei verschillende sectoren dat ik niet eens de regels ofzo voor je kan vinden omdat je vraag te algemeen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als mijn vraag zou inkorten. Subsidie van het Rijk voor voorlichting. Zou dit helpen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij geeft het 'rijk', de landelijke overheid helemaal geen inzichten in de subsidies?
ronron1212
11 jaar geleden
Pelle je vergeet de Eu subsidies.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wauw, helemaal vergeten ;-)
ronron1212
11 jaar geleden
Ja de super de luxe grote potten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel!