Verdienen Belgen meer als Nederlanders?

Ik hoor vaak dat vele Nederlanders naar België komen werken, waarom is dat eigenlijk? Wat bied België aan zijn werknemers dat Nederland niet bied?

ik wil de voornaamste verschillen/voordelen/nadelen te weten komen tussen werken in België en Nederland.....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

volgens bijgevoegde bron heeft het vooral te maken met de aantrekkelijker huizenmarkt. In antwoord op de vraag: Salarisverschillen tussen NL en BE zijn niet zo groot. In BE betaal je meer loonbelasting dan in NL dus al zijn er grotere verschillen in bruto salaris, netto maakt het niet zoveel uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Werk is niet alleen de reden, maar er is sowieso meer werkgelegenheid dan in NL. De huizen zijn goedkoper maar ook groter. Vaak heb je een zelfde huis type maar dan groter , vrijstaand en met een grote tuin in een rustige mooie omgeving voor zeker 20% goedkoper dan in NL. Het was ooit veel goedkoper, maar omdat de Nederlanders toen naar Belgie emigreerden ( daarom) hebben ze massaal huizen gekocht en daardoor zelf ervoor gezorgd dat de huizenprijzen stegen...

Nu door de crisis is het emigreren overigens minder omdat je je huis niet gemakkelijk kan verrkopen in NL.

Er is betere opvang voor kinderen en de gezondheidszorg is beter. ( geen wachtlijsten)

Qua werkgelegenheid die er meer is willen de meeste belgische bedrijven graag Nederlanders omdat ze er bekend om staan dat ze harde werkers zijn.

Voor de rest kan je leuk uitgaan in Belgie. Veel restaurants en Belgen ( levensgenieters)
hebben iets frans- bourgondisch. Dat hebben we in nl niet zo.

Voor de rest is een belg eerlijk en rustig.Dus prettig in omgang.

Maar het contact maken met een belg als nederlander kan vrij moeizaam verlopen omdat men ze arrogant vindt. ( ze hebben immers de huizen prijzen zo opgehoogd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1