Waar zijn de kansen op een baan het grootst en het salaris, bij ICT of in de Economische wereld? (Nadat je je HBO-diploma hebt behaald).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
net van school gewoon normaal salaris eerst ervaring op doen.
Computoon
11 jaar geleden
Dat hangt ervan af. Je ziet vaak dat in een vakgebied waar veel vraag naar blijkt te zijn het aantal studenten toeneemt, daardoor ook het aantal potentiële werknemers waaruit een werkgever kan kiezen (aanbod > vraag) wat weer nivellerend werkt op de hoogte van het salaris. Het lijkt wel een economische wet :-) Wat de ICT betreft (er is overigens niet zoiets als 'dé' ICT; er zijn allerlei functies op allerlei niveau):
Op http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2012/12/werkgelegenheid-it-uitzendkrachten-daalt-verder was te lezen:
"Het Centraal Planbureau (CPB) verwacht dat de werkgelegenheid in Nederland dit jaar met 0,75 procent afneemt en dat de werkloosheid verder oploopt naar 5,5 procent van de beroepsbevolking. Begin dit jaar telde ons land ruim 9400 werkloze automatiseerders. Sinds oktober 2011 was er iedere maand weer sprake van een lichte toename van het aantal werkloze IT’ers. " Dit bericht dateert van 20 maart 2012 maar wie zegt hoe het over een aantal jaren zal zijn? Economische wereld... da's een ruim begrip. Dat gaat van bedrijfsecononoom tot accountant tot bedrijfsadministateur tot... Het is een te ruime omschrijving om iets zinnigs over te zeggen. Kortom, volg gewoon een goede opleiding op het hoogste niveau dat je aankunt en staar je niet blind op tijdgebonden vraag & aanbod van werk of het daaraan gekoppelde salaris.

Antwoorden (1)

Dat hangt ervan af. Je ziet vaak dat in een vakgebied waar veel vraag naar blijkt te zijn het aantal studenten toeneemt, daardoor ook het aantal potentiële werknemers waaruit een werkgever kan kiezen (aanbod > vraag) wat weer nivellerend werkt op de hoogte van het salaris. Het lijkt wel een economische wet :-)

Wat de ICT betreft (er is overigens niet zoiets als ‘dé’ ICT; er zijn allerlei functies op allerlei niveau):
Op http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2012/12/werkgelegenheid-it-uitzendkrachten-daalt-verder was te lezen:
"Het Centraal Planbureau (CPB) verwacht dat de werkgelegenheid in Nederland dit jaar met 0,75 procent afneemt en dat de werkloosheid verder oploopt naar 5,5 procent van de beroepsbevolking. Begin dit jaar telde ons land ruim 9400 werkloze automatiseerders. Sinds oktober 2011 was er iedere maand weer sprake van een lichte toename van het aantal werkloze IT’ers. " Dit bericht dateert van 20 maart 2012 maar wie zegt hoe het over een aantal jaren zal zijn? Een aantal jaren terug stonden werkgevers met open armen IT'ers te ontvangen en waren de salarissen buitensporig horig om het over de 'extra's maar niet te hebben. Die 'gekkigheid' lijkt voorbij te zijn, als je bovenstaand bericht leest.

Economische wereld… da’s een ruim begrip. Dat gaat van bedrijfsecononoom tot accountant tot bedrijfsadministateur tot… Het is een te ruime omschrijving om iets zinnigs over te zeggen.

Kortom, volg gewoon een goede opleiding op het hoogste niveau dat je aankunt en staar je niet blind op tijdgebonden vraag & aanbod van werk of het daaraan gekoppelde salaris.

Toegevoegd na 53 seconden:
horig -> hoog
Computoon