is een "bewijs van afgifte" hetzelfde als een "aangetekend pakket"?

Ik heb laatst iets gekocht en wil dit nu retourneren. Bij de voorwaarde staat dat ik dit gratis kan doen, maar het beste is om hier wel een "bewijs van afgifte" van te ontvangen. Is dit hetzelfde als een aangetekend pakket of is een "bewijs van afgifte" een normaal bonnetje wat je erbij krijgt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Een bewijs van afgift bewijst dat je een (men weet nog niet wat er in zit en of het aankomt) pakket hebt afgegeven voor dat-en-dat adres op het postkantoor. Zelfs voor een gratis verzending naar een antwoordnummer krijg je zo'n bewijsje. Goed bewaren dus want daarmee bewijs je dat je 'iets' hebt afgegeven voor 'hun adres' en dat is voor dat bedrijf voldoende.

Een aangetekend pakket heeft helemaal geen zin want daarmee wordt bewezen dat het is AANGEKOMEN, dat is alleen handig als jij iets verstuurt voor een bepaalde datum ofzo en jij later kan bewijzen dat ze wel een brief van jou hebben gehad voor die-en-die datum. In dit geval is het ook niet handig want voor een aangetekend pakket betaal je gewoon.

Je gaat dus naar zo'n postbalie bij de AH of de bruna en je vraagt om een bewijs van afgifte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is evenwaardig want een aangetekende zending heeft ook maar één doel en dat is dat u kan bewijzen dat het pakje ontvangen is en door wie.