Kun je ook in Nederland bieden op de inhoud van 'opslagboxen', zoals in bijvoorbeeld het Amerikaanse programma 'Storage Wars'?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.2K

Het beste antwoord

Nee. Niet in deze vorm. Bij ons veilt de overheid de bezittingen van mensen die niet hun schulden kunnen voldoen. Dat zijn best interessante verkopingen. Zie:
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Hoe kom je daarbij de gerechtsdeurwaarder kan gewoon een openbare verkoop doen .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ronron1212: Inderdaad zie http://www.veilingdeurwaarder.nl/ . Op het genoemde tijdstip kun je dan naar de betreffende plaats om te bieden op hetgeen geveild wordt. Bij domeinen (online veiling) is het erg lastig tussenkomen. We hebben wel eens online geboden op zaken, maar ook al hadden wij het hoogste bod, ging de verkoop toch niet door. Na afloop van de veiling zag je dan dat het object "onverkocht" was. Daar worden schijnbaar ook biedingen gedaan buiten het gezichtsveld van de online veiling. Bva auctions (Bva-auctions) is wat dat betreft transparanter. Daar worden allerlei zaken verkocht uit faillissementen maar ook kunnen niet failliete bedrijven daar hun goederen veilen.
escape
11 jaar geleden
Ja, maar dat gebeurt veelal bij mensen thuis. Nooit in opslagboxen.
ronron1212
11 jaar geleden
De opslagboxen worden niet door de overheid geveild. Als er een verkoop is op die manier is het de deurwaarder.

Andere antwoorden (1)

Je kunt op schiphol wel bieden op een rek met koffers.

Toegevoegd na 2 minuten:
Klik rechts in de rij op 'schiphol gevonden voorwerpen' en je ziet de koffers na even scrollen. http://www.deeland.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad wel vergelijkbaar omdat je dan ook niet precies weet waar je op biedt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alhoewel deze koffers waarschijnlijk allemaal al wel zijn doorzocht op zeer waardevolle spullen. Dus de kans dat je tegen een "goudmijntje" op loopt, zal niet zo groot zijn.
En een vergeten stapel bankbiljetten of spaarpot, zul je dus ook niet tegenkomen;-)
De sieraden en fotocamera's e.d. worden bijv. al apart te koop aan geboden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou nee, ze zijn namelijk vaak gewoon afgesloten, je moet ze zelf ook nog zien open te maken (er zit een slot op).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er wel eens een programma over gezien en bijna in elke koffer zitten wel wat electronische apparaten.