Moet een CV altijd 1 blz zijn of mag het 2 of meer?

mijn CV is best vol en ik wou nog paar dingen bij zetten, nadeel is dan wel dat ik 2blz CV is dit erg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (6)

Geen probleem. Een CV pas best 2 pagina's zijn (zelfs 3). Als je maar duidelijke en relevante informatie vermeld.
Utrecht
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
toppie!
Nee, niet erg, als de hoeveelheid informatie werkelijk iets toevoegt. Als bijv. je werkervaring al vele jaren beslaat, is het bij wijze van spreken niet meer nodig dat je op 15-jarige leeftijd je carrière bent begonnen als vakkenvuller bij Albert Heijn.

Beter een wat ruimer opgezet cv dat 2 pagina's beslaat, dan een cv dat samengeperst is in een 'algemene voorwaarden lettertype '.

Toegevoegd na 1 minuut:
niet meer nodig dat... -> niet meer nodig te vermelden dat...
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb mijn CV uitgebreid naar 2 blz.
Het ziet er nu echt veel beter uit dan alles samen geperst.
Een c.v. mag gerust meerdere pagina's omvatten.

Het belangrijkste is dat het geheel goed overzichtelijk is. Cv's die niet overzichtelijk zijn worden zelden gelezen, hoe geschikt je ook bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een CV mag inderdaad meer dan 1 pagina zijn. Als het maar relevante informatie is. En mooi overzichtelijk.
Tips: Zorg dat je telefoonnummer en mailadres correct zijn.
En gebruik geen zwart lettertype maar donkergrijs, dat leest relaxer.

Toegevoegd na 1 minuut:
En zorg dat er geen typefouten inzitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de aantal bladzijdes maakt niet uit zolang het zorgvuldig eruit ziet. Je moet wel opletten dat je geen job-hopper effect krijgt omdat je tijdelijke baantjes gehad hebt. In zon geval kun je een jaar samenvatten, de bekendste bedrijven vermelden en de werkzaamheden samenvatten. Vooral de veelzijdigheid van de werkzaamheden goed verwoorden is heel belangrijk in zo'n geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer je CV tot 1 pagina te beperken - Mijn raad is om een goede begeleidende brief erbij te voegen, tevens van 1 pagina. Deze wordt bij mijn bedrijf als belangrijker gezien dan de CV. Het is een feit dat mensen die een begeleidende brief schrijven, aanzien worden als meer gemotiveerd. Tevens vertelt de brief al heel veel over de taalvaardigheid en het karakter van de sollicitant. Onze Human Resource medewerker is erg duidelijk: geen begeleidende brief -> klasseren. Succes met je sollicitatie!