Waarom gebruikt niet elke fabrikant of winkelier een universele lijm voor (prijs)etiketten?

Ik koop wel eens dingen waarbij je de etiketten - prijs of barcode- moeiteloos af kan halen zonder hinderlijke resten op het artikel achter te laten.

Maar meestal blijf je na het afhalen van een dergelijk etiket achter met lelijke lijmresten of afkrab-streepjes. Ik vindt dit erg hinderlijk, vooral wanneer je het voor kadootjes oid wilt gebruiken.

Als ik fabrikant of verkoper was dan wilde ik ook zulke etiketten met die 'probleemloze lijm', al was het alleen maar voor de service naar mijn klanten toe.

Waarom wordt dit niet universeel gebruikt? Het is er wel, dus daar ligt het niet aan. Te duur? Geen kennis? Of minachting naar je afnemers/klanten toe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord! Had hem niet als 'al gesteld' gezien omdat jij het over stickertjes had en ik over etiketten ;-) Helaas al een boel dingen geprobeerd zonder bevredigend resultaat. Plastic flesjes worden er vaak gedeeltelijk bij opgelost (in geval van stickeroplosser), of laten een nare geur achter wat weer niet zo fijn is wanneer je er een lekkere douchegel of shampoo in wilt doen :-/ En net wat jij zei in jouw vraag: Waarom zou ik met pindakaas moeten gaan klooien voor iets wat ik zelf eerlijk heb betaald en wat de winkelier of fabrikant er heeft opgeplakt? Dus als het ware: Buit binnen, en ajuu, redt je ermee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit me trouwens net te bedenken dat dit net zo goed een moraal moet zijn van de fabrikant/winkelier als dat wij die volgen wanneer we onze rekeningen op tijd betalen, toch? ;-)

Het beste antwoord

Wij hebben ooit een winkeltje gehad met tweedehands spulletjes en ongelooflijk maar waar mensen proberen de prijsstickertjes te verwisselen, voor 50 cent goedkoper.
Met 2 de hands spullen heb je geen scanner en weet je ook niet alle prijzen uit je hoofd.
We hebben toen gezocht naar stickers die in drieën verdeelt zijn, dus probeer je ze los te maken scheur je altijd eerst een klein stukje af. Deze plakte wel verschrikkelijk. Maar door het warm te maken met een aansteker ging het er meestal wel af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werkt helaas niet altijd, vooral niet op plastic artikelen, maar ik begrijp wat je bedoelt. Goed gemotiveerd, daarom + 10

Andere antwoorden (2)

Het heeft vaak met de kosten te maken. Met nagellakremover of wasbenzine en een keukenpapiertje kun je prijsstickers meestal vrij gemakkelijk verwijderen. Wel eerst voorzichtig proberen of het het product niet beschadigd.
14 jaar geleden
Als je de fohn er gewoon even ophoud,dan wordt de lijm warm en kun je de stickers of etiketten er zo afhalen.
zonder de ondergrond te beschadigen,vooral als je ze op meubels plakt of op gelakte dingen wil je nog wel eens een stukje lak eraf trekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dan geen beste lak ;-)