Is 2 cent per flyer een redelijke vraag van me?

Ik ben van plan voor iemand met een particulier bedrijf zo nu en dan flyers huis-aan-huis te gaan bezorgen. Nu denk ik er 2 cent per flyer voor te vragen. Is dit redelijk? Het gaat dan per keer om zo'n 5000 flyers waarbij de man ook een premie beloofd voor hierdoor aangetrokken cliënten. Verder ben ik geheel vrij wanneer en op welk tijdstip ik de flyers bezorg. Ik heb me zelf aangeboden en vindt het fijn iemand hiermee te kunnen helpen.

Toegevoegd na 18 minuten:
Het gaat om dichtbevolkte wijken variërend huizen en appartementen (flats).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

5000 flyers in 5000 verschillende huizen afleveren?
Ik denk dat je een test rondje moet doen van bijvoorbeeld een uur. -> hoeveel huizen kan je lopen in dat uur. Dus niet alleen een straat door, maar ook, tuin in, flyer in de bus, tuin uit.
Dan weet je ongeveer hoeveel huizen per uur, dus ook hoe lang je er in totaal over zou gaan doen. En dan deel je de 100 euro (5000 * 2 cent), door het aantal uren.
Dan krijg je een uurloon. Indien je er a) tevreden mee bent en b) dit niet minder is dan het minimum loon. c) de opdrachtgever ook accoord is.
-> dan is het een goede deal
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt op het eerste gezicht een redelijk bedrag. Maar bepalend is meer waar die flyers in de brievenbus worden gedaan. Als je dat in een landelijk gebied moet doen is 2ct te weinig en als je het in een paar grote flatgebouwen moet doen is het teveel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Simpel omgerekend krijg je dan in totaal zo'n (5000*0.02) 100 euro per keer dat je je ronde doet. Ik weet niet wat je leeftijd is, en hoe lang dat je hier over zou doen, maar ik denk dat dit een leuk bedrag is als bijverdiensten.

Ikzelf zou naast de variabele loon (inkomsten per flyer) proberen om ook een een opslag van constante loon vragen. Bij een echt bezorg bedrijf kun je dit niet krijgen, maar de baas betaald dit wel aan de bezorg bedrijf. Jij bespaard hem de kosten van een dergelijk bedrijf, daar mag je ook wel een graantje van meeplukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou een uurloon bespreken en dan de eerste keer goed bijhouden hoeveel uur je erover doet.

Of gewoon zeggen dat je het eerst een keer wil doen en wilt bijhouden hoeveel uur je erover doet. Die 100 euro kan meevallen of enorm tegenvallen. Ik weet ook niet hoe oud je bent maar zorg in ieder geval dat je het minimumjeugdloon per uur krijgt: http://www.minimum-jeugdloon.nl/minimum-jeugdloon-2012/

Verder: hoe wordt bijgehouden of een nieuwe klant via de flyers is gekomen? Gaat dat wel eerlijk?