Ik heb een mail van de Rabo voor een bestelling maar heb niets bestelt. Hoe kan dit?

Ik kreeg net een mailtje dat ik iets had bestelt bij bol.com maar heb niets bestelt en er staat een hele andere rekening. Verder is er ook niet van mijn rekening afgeschreven.

Weet jij het antwoord?

/2500

Hoog waarschijnlijk is het een nep mail en proberen ze verschillende gegevens van je buit te maken. Geef geen antwoord en klik ook niet op links in die mail en verwijder hem DIRECT.

Twee mogelijkheden: laten we beginnen bij de minst gevaarlijke: 1. Je hebt een naamgenoot ofzo die perongeluk een verkeerd emailadres ingevoerd heeft en vandaar dat jij nu dit mailtje hebt. 2. Het is een zogenoemd Phising emailtje. In het mailtje vragen ze je dan om in te loggen bij bijvoorbeeld de bank, door een in het mailtje gespecificeerde link. DOE DIT NOOIT! Je bank zou je dit nooit zo vragen. Op deze manier achterhalen ze dus je bnk gegevens met alle gevolgen van dien. Twijfel je aan optie 1 en heb je iets gedaan in de trand van optie 2 (dus een linkje geopent) direct je bank en leg de situatie uit. Is het toch optie 1, een naamgenootje, balen voor die andere persoon dat hij dat mailtje niet gaat zien :) Maar geen man oevrboord. Toegevoegd na 55 seconden: direct je bank BELLEN en leg de situatie uit.

Dat is een phisingbericht, het is de bedoeling dat jij je gegevens invult en de ontvanger ervan kan dan gewoon aankopen doen dmv jouw rekening. Niet invullen dus.

Toevallig heb ik precies zo'n bericht die WEL echt is, kijk dus even of het hierop lijkt want dan heeft iemand jouw mailadres per ongeluk ingevoerd met (dat zei je al) het eigen rekeningnummer. Ik heb puntjes neer gezet waar MIJN informatie staat. Lijkt het hier niet op dan is het een phisingmail maar sowieso moet je nooit reageren op mailtjes als dit, ze vragen nooit naar gegevens over je bankreknr of pincode per telefoon of mail. Geachte Klant, Bedankt voor uw betaling met iDEAL. Op uw verzoek ontvangt u onderstaande bevestiging van uw betaling: Naam begunstigde bol.com b.v. inzake bol.com Rekeningnummer P000026500 Bedrag EUR ..... Omschrijving bol.com bestelling ...... Betalingskenmerk ..... Datum en tijd 26 mei 2012 14:4259 Referentienummer .... Ten laste van rekeningnummer ...... U kunt deze betaling ook raadplegen in Rabo Internetbankieren. Met vriendelijke groet, Rabobank Heeft u een vraag? Bij vragen over de levering kunt u contact opnemen met uw leverancier. Voor overige vragen adviseren wij u gebruik te maken van de help op www.rabobank.nl. Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. U kunt hierop niet per e-mail reageren. ====================================================== Rabobank disclaimer: http://www.rabobank.nl/disclaimer

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100