Is er een energie maatschappij (gas en elec) die zonder allerlei marketing onzin, energie verkoopt?

Zonder die marketing zijn de kosten lager dus kan de prijs lager.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Iedereen maakt wel reclame voor zijn eigen winkel, het is maar hoeveel die eraan besteden.
Wel is het zo dat die recente maatschappijen een veel kleinere overhead hebben zoals die bij de traditionele leveranciers welke, historisch gegroeid, hoog is.
Ook zijn hun werkingskosten zijn veel lager omdat zij veel taken uitbesteden aan onderaannemers.
Daarbij komt dat zij een reéle prijs aanrekenen zonder daar woekerwinsten op te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is er volgens mij maar een: Greenchoice. Daar zie je immers ook nooit reclame van. Het is al jaren mijn (groene) energieleverancier. Ik betaal nu veel minder. Ik krijg een keer per jaar post: de jaarafrekening, die altijd meevalt. Ik kan het echt aanraden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is geen automatisme, dat een energieleverancier (of supermarkt) die nauwelijks geld uitgeeft aan reclame ook de goedkoopste is. Juist het tegendeel blijkt. Je gedachte klinkt best logisch, maar in de praktijk is dat niet zo. Bedrijven meten wel degelijk het effect van reclame, en als reclame zinloos, en dus geld weggooien is, dan maken ze geen reclame. Reclame moet dus geld opleveren.

Juist als een bedrijf veel reclame maakt, kan dat betekenen dat de prijs daardoor voor de consument daalt. Want veel reclame kan veel klanten betekenen, en dan kun je goedkoop leveren. De zgn. schaalvoordelen.

Welke energievergelijker je ook gebruikt, steeds weer komt de Nederlandse Energiemaatschappij als goedkoopste uit de bus, en juist die leverancier adverteert tot vervelens toe.

Het is dus beter om gewoon naar de prijzen te kijken op vergelijkingssites, en vervolgens een keuze te maken n.a.v. je mening over energie. Als je een voorstander bent van atoomstroom zul je een andere keuze maken, dan wanneer je een voorstander bent van groene energie.

En natuurlijk is het goed om naar klantervaringen te kijken. De goedkoopste energieleverancier kan dan wel de goedkoopste zijn, maar als je geduvel krijgt met allerlei dubieuze rekeningen, dan kun je beter de 1 na goedkoopste nemen met een hoger klanttevredenheidscijfer.