mogen mijn ouders zomaar mijn rekening nummer in zien?

mogen mijn ouders op mijn rekening kijken of kan ik dit verbieden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan: http://www.goeievraag.nl/vraag/internetbankieren-ouders-afschrijf-bepaalde-afschrijvingen.308404
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht handig om je leeftijd even te vermelden ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wees blij dat ze dat kunnen doen. Met geld omgaan moet je echt leren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijkbaar is dat nodig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik draai het hier wel eens om en laat mijn kinderen mijn rekening zien.....;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zijn zelfs tot hun 21e de verantwoordelijkheid van de ouders als ze onverantwoordelijke dingen doen, dus zolang hebben ouders zeker het recht te zien welke risico's ze lopen als jij onverantwoord met je geld omgaat.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Mijn vader moest altijd mijn rekeningen en dergelijke inzien als hij weer een aangifte voor de belasting ging invullen. Aan mijn pin uitgaven was toch niet te zien wat ik gekocht had ;-)

Antwoorden (1)

Als je nog geen 18 bent, mogen ouders dat, je kunt natuurlijk aan hen vragen dat niet te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
KLopt, je ouders zijn verantwoordelijk voor je, ook als je schulden maakt. Over het algmeen zullen ouders hun kinderen steeds meer los laten en hopenlijk kunnen ze je vertrouwen. Je kunt dit in een gesprek naar voren brengen.