hoeveel regels moet je nou overslaan met zakelijke brief engels?

tussen de adressen en de data, moeten er 2 regels worden overgeslagen of toch maar 1???? Misschien iemand een goed voorbeeld?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

(Eigen adres) zonder je naam, The Netherlands onder je adres als je naar het buitenland schrijft.

(1 Witregel)

(Datum) de maand schrijf je voluit. Begin de naam van de maand altijd met een hoofdletter, bijvoorbeeld 6 april 2009.

(1 witregel)

(Aanhef) Begin je brief met Dear + de voornaam van de persoon aan wie je schrijft. Na deze voornaam schrijf je een komma: bijvoorbeeld Dear Samantha,

(1 witregel)

(Middenstuk) Hier schrijf je waar het om gaat in je brief. Je kunt op deze plaats bijvoorbeeld over gevoelens schrijven: How do you feel? Did you feel homesick? I feel a bit jealous. I miss you. Voor elk nieuw onderwerp begin je een nieuwe alinea. Na elke alinea komt een witregel.

(1 witregel)

(Afsluiting) Je kunt je brief op verschillende manieren afsluiten: Best wishes, Love, Love gebruik je alleen als je schrijft naar een goede vriend(in) of een familielid. Onder de afsluiting schrijf je meestal alleen je voornaam. Je achternaam gebruik je alleen als je een brief schrijft aan iemand die je niet goed kent.

Dus steeds 1 witregel overslaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
6 april 2009 moet zijn 6 April 2009. De maand met een hoofdletter dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gewoon op google opzoek gaan naar een brief volgens de BIN normen dan vind je alles.