Ik heb mijn bankrekening gekoppeld aan mijn paypal account maar als ik betalingen wil doen hoe gaat dat dan?

Moet ik dan een bevestigingsmail bevestigen? Moet ik iets speciaal op paypal veranderen (ik heb mijn bankrekening al gekoppeld aan mijn paypal account). Of moet ik eerst geld op mijn paypal account zetten? Of iets anders? Graag alleen antwoord als u het zeker weet. Dank u.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (3)

Je 'betaalt' via PayPal. De organisatie schrijft daarna het geld van je bankrekening af. Het is dus heel eenvoudig voor je gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke dus nu ben ik helemaal klaar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja.
Een paypal account is geen rekening. Het geld van PayPal staat op een bankrekening, en PayPal doet zelf de zogenoemde clearing. Daardoor kunnen ze 'betalingen' heel snel verwerken. En ja, bij mij werkt het zo. Gepiept in een seconde.
Bij je koppeling heb je twee bedragen op je bankrekening gestort gekregen. Deze bedragen heb je in moeten vullen. Door deze bedragen juist in te vullen, heb je bevestigd dat het echt om jou betaalrekening gaat. Paypal kan hier dan ook aan zien dat jouw aankopen betaald moeten worden met het geld van die rekening.

Verder heb je bij paypal twee keuzes. Een rekening die alleen geschikt is om dingen mee te kopen en een rekening waar je ook mee kunt verkopen. Bij de laatst genoemde bouw je een saldo op. Als je het een en ander hebt verkocht heb je op je paypal rekening bijvoorbeeld 100 euro staan. je koopt wat andere dingen voor 25 euro. uiteindelijk krijg je dan 75 euro op je bankrekening gestort.

Als je alleen een betaalrekening van paypal hebt, kun je alleen wat dingen kopen. het bedrag van al je aankopen worden door paypal van jouw bankrekening afgeschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je bankrekening gekoppeld is kun je gewoon bij een webshop die paypal ondersteund voor paypal kiezen vervolgens moet je inloggen op paypal via die webshop en wordt er doorgaans een aankoop overzichtje weergegeven verder klik je gewoon door en als je de stapjes doorlopen hebt wordt het geld van je bankrekening geschreven en heb je betaald.

Kan trouwens wel een zooitje zijn met die bevestigingsmails van paypal. Zie hier het gedoe waar ik doorheen moest bij het openen paypal en koppelen van een bankrekening.
http://pchelper.nl/internet-en-software-12/paypal-rekening-openen-52616/