Ik heb net 10 euro gepind bij ABN terwijl ik er zoveel niet op heb zitten, kan dat? [uitleg]

ik heb een jongerenrekening aangemaakt. 20 euro opgezet. En daarbij nog 20 euro gratis van hun gekregen.

die 20 euro van mij heb ik eerder al gebruikt, er zit als het goed is nog maar 2 euro in. Die 20 euro van hun moet ik een half jaar oplaten zitten. En ik mag ook niet rood staan. Maar volgens mij KAN ik die 20 euro (10) niet pinnen want dat wordt toch dan automatisch tegengehouden.

Gaat er nu rente op staan en moet ik dat later terugbetalen ofzo? anders ga ik morgen naar de bank om die tientje terug te storten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom moet die 20 euro een jaar blijven staan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oo half jaar, maar vraag blijft hetzelfde ;)
Powergen
11 jaar geleden
Volgens mij is 20 euro, 20 euro. Een jaar erop laten staan? Raar iets
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat staat in de voorwaarden maar volgens mij is dat dat mensen geen rekening aan maken Alleen voor die gratis 20 euro (daar deed ik het voor hihihi) maar dus dat je 'm uiteindelijk ook echt gaat gebruiken.
Powergen
11 jaar geleden
Kan je ff die link van die voorwaarden ff hier neerzetten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/jongerengroeirekening/introductie.html#nav=homepage:cnt:prive/betalen/jongerengroeirekening/introductie.html onder het bankpasje zie je een linkje naar de actievoorwaarden ;)
Powergen
11 jaar geleden
Het staat er echt, maar ik denk dus zozeer dat er minstens een half jaar lang 20 euro of meer op je rekening moet staan. Je kan dus gewoon met die 20 euro betalen alleen dan doe je niet meer mee met de actie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staat idd niet wat ze doen als die 20 euro niet blijft staan, maar kan me zomaar voorstellen dat ze het eraf halen omdat je je niet aan de voorwaarden houd. Maar zeker weten doe ik het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben er vanuit gegaan dat je zelf al 20 hebt gestort en 20 hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja daar kun je vanuit gaan ;-)

Het beste antwoord

Ik neem aan dat het gaat om de Jongerengroeirekening.

In de voorwaarden voor de jongerenrekening staat:
"6. ABN AMRO zal dit geldbedrag van € 20,- drie weken nadat de storting
van minimaal € 20,- binnen de Actieperiode op de Jongerengroeirekening is
gedaan, op de Jongerengroeirekening overmaken.
7. Dit bedrag (€ 20,-) dient minimaal een half jaar na opening van de Jongerengroeirekening op de rekening te blijven staan."

Dan zou je verwachten dat ABN AMRO haar software zo instelt, dat er gedurende een half jaar na opening van de rekening een kredietlimiet wordt ingesteld van euro 20.-; anders gezegd: dat je geen geld meer zou kunnen pinnen als die grens van euro 20.- is bereikt. Maar dat staat nergens beschreven.

Wel staat er in de voorwaarden: "Je kunt niet rood staan op een Jongerengroeirekening." De Jongerengroeirekening is dus kennelijk een rekening zonder kredietlimiet onder 0. Dan kan er dus ook geen rente voor 'rood staan' in rekening worden gebracht.

Ik vraag me wel af hoe men dan controleert dat die euro 20.- er minimaal een 1/2 jaar op blijven staan...
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb net gekeken ik had eerst een x bedrag opstaan. toen is die 20 euro erbij gekomen en nu is het die x bedrag+10 euro... (inplaats van x+20)

Andere antwoorden (1)

Je kunt rood staan bij de bank. Hierover betaal je wel rente
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar met een jongerenrekening Niet.