Kan je een verscheurd briefje geld terug krijgen?

Mijn hond heeft net een briefje geld verscheurd en hij is nu kapot (het geld briefje) maar het nummer van het briefje staat nog wel zichbaar, kan je dit heel krijgen bij de bank?

Groeten,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt gebeurd. Bij het pinnen (in het buitenland) kwamen de briefjes er hal uit en zaten hartstikke klem. Ik heb het deel dat naar buiten kwam afgescheurd. De volgende dag met de afgescheurde delen naar de bank gegaan. Kreeg er vervolgens keurige briefjes voor terug. Wel wat geleerd. Bij voorkeur pin ik tijdens kantooruren bij een bank.

Antwoorden (3)

Ja hoor, als je meer dan 50% van het briefje hebt kun je gewoon naar de bank gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als je bank het niet doet moet je hier zijn: http://www.dnb.nl/betalingsverkeer/eurobankbiljetten-en-munten/eurobankbiljetten/beschadigde-biljetten/index.jsp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
U kan dit gerust naar de bank doen om om te ruilen op voorwaarde dat de cijfers nog compleet zijn.
U mag het volledig samen kleven om een geheel te vormen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De cijfers hoeven er niet bij te zijn als je maar MEER dan 50% hebt van het briefje, anders kan iemand anders ook het hele bedrag terugvragen en kun je het dubbele bedrag voor dat briefje krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik schat dit briefje op 25% en dan misschien 20% kruimels van de verscheurde, kan dit ook?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je echt minder dan 51% hebt heb je een probleem maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. Neem je hond mee naar de bank ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop dat het om 5 euro ging ;-)
Of je bank het zal omruilen hangt een beetje af van hun service gerichtheid. Niet alle banken doen dit.

Maar je kunt het altijd opsturen naar De Nederlandse Bank of, als je daar vlakbij woont, daar langs gaan met het defecte briefje..

Het restant wordt dan op echtheid gecontroleerd en je krijgt het geld op je bankrekening gestort.

Als je het per post opstuurt zorg dan dat van buitenaf niet zichtbaar is dat er geld in de envelop zit. Voeg je naam adres en banknummer erbij.