Jongen van 18 geen baan , moet verzekering betalen. Tot augustus tegemoetkoming. Daarna moet over naar studiefinanciering hoe moet ik dat aanvragen?

Ik ben in het examenjaar vmbo t , september 2012 begint mijn mbo opleiding. En eind juli heb ik helemaal geen inkomen meer. Ik kan ook geen baan vinden . Ik solliciteer hier en daar. Maar word niet zo snel aangenomen , als jullie ook tips hebben voor een baantje in amsterdam dan appreciate ik dat

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

je kan altijd naar brabant gaan, en een wietpas aanvragen...

verder zijn je ouders tot je 21ste verantwoordelijk voor je.

stufi aanvragen kan bij de IBgroep, maar dat is niet veel als je thuis woont.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De wietpas aanvragen? Lol
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja met een nederlands paspoort kan dat, zat toeristen hier.. (woon in breda)....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oohh je bedoelt dealen als bijbaantje dan.. Haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je studiefinansiring is afhankelijk van het inkomen van je ouders. Als je thuiswonend bent kan het oplopen tot onveer €350 per maand. Dat vind ik wel veel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daphne, dat is inderdaad veel als je het zelf meteen uit kan geven.
Maar een studie kost geld, waarom denk je dat er studiefinanciering bestaat, niet om studenten het mogelijk te maken zich elk weekend klem te zuipen.. meer voor het bekostigen van een studie..
Je moet op de juiste plekken zoeken voor werk en actief solliciteren. Met jouw leeftijd kun je je het beste richten op horeca, benzinestations en callcenters. En hou een positieve instelling .'ik word niet snel aangenomen' daar kom je niet ver mee. Dus druk blijven zoeken!

Je stufi kun je aanvragen op de site van IB groep. Hoeveel je krijgt is erg afhankelijk van wat je ouders verdienen. Het maandelijkse bedrag kan 78 zijn, maar als je ouders niet veel verdienen kan je maandelijkse stufi oplopen tot max. 380.