Tot 1 juli 2012 mogen ze kosten volgens een staffel in rekening brengen. Afhankelijk van de hoogte van de originele nota is dat een bepaald bedrag.

Onder dat bedrag moeten alle activiteiten vallen die ze voor de incasso uitvoeren. Veel incassobureaus brengen ook nog andere kosten (soms zelfs verzonnen) in rekening, die gewoon onder het bedrag uit de staffel vallen.

Bijvoorbeeld: bureaukosten, administratiekosten, dossierkosten, etc.

Vanaf 1 juli zijn de kosten een percentage van het bedrag van de vordering.

Als een bedrijf verder de BTW kan terugvragen moeten ze de kosten zonder BTW aan de schuldenaar in rekening brengen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een deurwaarder mag ook kosten in rekening brengen voor een beslag of huisontruiming. Daar zijn weer andere kosten aan verbonden. Die hangen weer af of een deurwaarder bijvoorbeeld ook geld moet verdelen over meerdere schuldeisers via andere deurwaarders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn beperkingen gesteld aan de incassokosten. Maar het is wel zo, dat als jij niet betaalt, er steeds meer kosten bijkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier zijn vaste tarieven voor en als je niet betaald wordt het steeds duurder zie info
ronron1212