als je paypal gebruikt en je wil een aankoop doen. moet je dan geld over maken op je paypal rekening en dan betalen?

als je paypal gebruikt en je wil een aankoop doen. moet je dan geld over maken op je paypal rekening en dan betalen? Of gaat er direct geld van je bank rekening af. in het kort moet ik voor mijn aankoop geld op mijn paypal account zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Oorspronkelijk werkte paypal idd zo dat je eerst geld erop moest zetten en dat je vervolgens met paypal kon betalen. Tegenwoordig kun je bankrekening, creditcard ed aan paypal koppelen zodat paypal automatisch het bedrag dat je probeert te betalen met paypal van je bankrekening afboekt.

Hier staat uitgebreid uitgelegd hoe je een bankrekening koppelt aan paypal.
Staat hier gewoon uitgelegd hoe dat in z'n werk gaat.
https://www.paypal.com/nl/cgi-bin/webscr?cmd=xpt/cps/general/NLDDInstructions-outside
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, gaat gewoon van je gewone bank-of girorekening af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke hartstikke bedankt :)
Je kunt Paypal zo instellen dat het geld van je bankrekening wordt gehaald. Je hoeft dus niet per se eerst geld over te maken.

Let wel: voor de betaling is een username/wachtwoord voldoende. Zo superveilig is het dus niet en het is zeer belangrijk dat je een goed en geheim wachtwoord kiest. Aan de andere kant doet paypal ook niet heel moeilijk als het misgaat.

Ik heb ervaring met Paypal, betaal er best veel mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe stel je in dat het geld direct van je bankrekening wordt gehaald?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Lucas, zelf gebruik ik ook Paypal. Als je een Paypal-account heb kan je je bankrekening linken eraan. Vervolgens zullen 1 of 2 kleine bedragen overgemaakt (paar cent) naar jouw rekening. Hierna zal je de volkomen willekeurige bedragen moeten invullen op de site ter bevestiging dat het ook daadwerkelijk jouw bankrekening is. Vervolgens werkt het bij betalingen heel simpel. Bij het afrekenen zal je alleen hoeven in te loggen op je PayPal rekening om de transactie te voltooien.