Beste manier om advocaat vreemdelingenrecht te worden?

Ik wil graag gaan werken als advocaat , gespecialiseerd in vreemdelingenrecht. Op dit moment werk ik parttime dus ik wil een deeltijdstudie doen. Ik werk nog niet in de juridische sector.

Welk traject kan je hiervoor bewandelen en hoe specialiseer je je in vreemdelingenrecht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Eerst maar eens rechten gaan studeren en zien dat je advocaat wordt.

Locaties en toelating
Rechten is als voltijdopleiding ontzettend populair en ook de deeltijdopleiding trekt jaarlijks enkele honderden studenten. Er zijn acht universiteiten waar je één of meer rechtenopleidingen in deeltijd kunt volgen, mooi verspreid door het land. Eén daarvan is de Open Universiteit, die via afstandsonderwijs een regulier rechtenprogramma aanbiedt. Je kunt dan thuis in je eigen tempo studeren.
http://www.deeltijd-opleidingen.nl/rechten/worechten/

Of, bijvoorbeeld in Leiden:
Als deeltijdstudent volg je hetzelfde studieprogramma als een voltijdstudent in één of twee avonden (of dagen) per week onderwijs.

http://www.studereninleiden.nl/studies/info/rechten/in-deeltijd/

Tijdens je studie leer je dan wel hoe je je [na je studie ]kunt specialiseren.
Bijvoorbeeld door je stage te gaan lopen bij een advocatenbureau gespecialiseerd in vreemdelingenrecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In België VUB (Vrije Universiteit Brussel). Zie http://www.vub.ac.be/infoover/onderwijs/bama/of-recht.html#werkenenstuderen

Ik mag dit eigenlijk als journalist NIET vertellen, maar er is in België een positieve discriminatie als je rechten studeert om lager asielzoekers te verdedigen. Ze zullen dit officieel niet toegeven, maar een bevriende werkstudent van mij heeft dit uitgetest, en hij had duidelijk het gevoel dat hij bij een vak waar hij minder hard voor had gestudeerd (het blijven zware studies!), hij op die manier net de helft had gekregen zodat dit hem niet tegenhield naar een volgend jaar.

Let wel: is een werk van lange adem en vooral van transpiratie, minder van dit soort 'inspiratie'.