Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Behoud ik mijn zorgtoeslag als mijn vriend en ik samen wonen?

Mijn vriend en ik willen in augustus samen gaan wonen. Ik ben nog student en heb op mijn studiefinanciering na niet veel extra inkomen. Met als gevolg dat ik 70 euro per maand aan zorgtoeslag krijg. Mijn vriend is dan net klaar met zijn studie en gaat dan 1928 bruto per maand verdienen. Veranderd er dan voor mij iets aan de zorg toeslag of word er alleen naar het inkomen van mijn vriend gekeken als we getrouwd zouden zijn?

Toegevoegd na 10 minuten:
En hoe zit het met zijn zorgtoeslag die hij nu krijgt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Zodra je een gemeenschappelijke huishouding voert, wordt er naar het volledige inkomen gekeken, Of je nu getrouwd bent, of moeder en zoon, of broer en zus, dat doet niet ter zake. Een gemeenschappelijke huishouding is een gemeenschappelijke huishouding.

Of je dus nog recht hebt op zorgtoeslag, hangt af van jullie gezamenlijke totale inkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden