Vakantiegeld wat te vroeg is uitbetaald. wat te doen?

Beste mensen, Ik werk via een uitzendbureau. Nu zo’n 7 maanden. Ik kreeg vorige week mijn wekelijkse loon uitbetaald en ook dezelfde dag een flink bedrag. Ik had al zo’n vemoeden. het lijkt wel vakantiegeld… of toch een foutje met iemand anders zijn loon. Er is een fout gemaakt omdat er meisje uit dienst zou zijn gegaan en ze hebben perongeluk AL mijn opgebouwde reserveringen en vaakntiegeld uitbetaald. Ze konden het niet terugkrijgen dus was de enige mogelijkheid dat ik dan 3,5 week geen loon zou krijgen. Ik zag dit idee niet zitten. Nu dus het geld natuurlijk apart gezet.. maar nu komt de vraag. doordat er in 1 keer zo’n bedrag van 1000 bruto, 640 euro netto is uitbetaald heb ik nu meer belasting moeten afstaan over dit bedrag. Normaal gesproken sta ik 31 euro per week af aan de belasting. Nu dus een bedrag van 360 euro( ze had het over 40%) Ik kan antuurlijk volgend jaar april weer belasting terugvragen maar je werkt toch juist om je vakantiegeld eind mei te krijgen en je ’‘reserveringen’‘ uit te laten betalen als je op vakantie ben. dus verdeeld over 2/3 weken Omdat ik wekelijks uitbetaald krijg.
Ook zou ik graag willen dat de uren die ik opgebouwd heb ook weer op mijn loonspecificatie komen te staan omdat ik dat wel opgebouwd heb. En dan heb ik het natuurlijk niet om het geld (want dat heb ik natuurlijk ontvangen) maar wel de uren ’‘vakantie’‘ die ik straks mag opnemen in de maand juli. Hopelijk kan iemand mij vertellen wat mijn rechten zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

nou het is dus duidelijk dat het uitzendbureau een fout heeft gemaakt, en dat dit jou nadelig uitkomt, je hebt dus schade geleden.

je reserveringen zijn ook je snipperdagen.. dus je kan nu niet eens meer een snipperdag nemen, een groot nadeel want als je nu vrij neemt, krijg je geen loon, en erger nog, bouw je geen recht op WW etc. op..

als je 3 weken geen loon krijgt, weet ik ook niet of je dan wel WW opbouwt, als die 3 weken niet tellen voor de WW, zou je later flink in de problemen kunnen komen.. (zo heb ik eens 1 week onbetaald vrij genomen om te verhuizen, en 2 weken later ben ik eruit geschopt, en kwam ik.. 1 week tekort voor de WW...)

het 3e nadeel.. het is een uitzendbureau, en tegenwoordig denken die allemaal: voor jou 10 anderen.. dus zodra je gaat klagen sta je waarschijnlijk nog op straat ook...

Toegevoegd na 2 minuten:
recht op ww is zoveel van de zoveel weken werken.. onbetaald een week vrij nemen is dus erg dom.. 3 weken helemaal aangezien het iets van de 33 in de 36 weken is als ik het me goed herrinner
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heb je 2 verschillende dingen uitbetaald gekregen:
1. je vakantiegeld
2. je reserveringen

Over je regulier loon krijg je loonheffingskorting. Dit is een bedrag per jaar welke wordt gedeelt door je aantal loonperioden, en waardoor je dus minder belasting betaald. Deze loonheffingskorting wordt niet meer toegepast over je extra uitbetalingen en dus betaal je dan de "normale"belasting.

Als je reserveringen zijn uitbetaald, kun je geen aanspraak daar meer op maken tijdens de vakantie en kun je dat dus dan ook niet meer opnemen.
Reserveringen zijn gewoon een spaarpot waar uit gepakt wordt op het moment dat jij niet werkt en wel graag loon wilt, jij kunt immers geen verlofdagen claimen.

Je zou kunnen vragen of ze de uitbetaling terug draaien, waarbij jij dus het resterende deel aan hen terug stort, of dat ze inderdaad niet uitbetalen tot jij weer recht hebt op resterend loon/vakantiegeld.