Mijn baan staat als vacant op de site van mijn werkgever...wat is nu wijsheid?

Ik ben sinds 4 weken in de ziektewet; kan de komende weken nog niet gaan werken en verwacht binnenkort de eerste oproep van de bedrijfsarts. Ik word nl. wekelijks gebeld wanneer ik in staat ben zelf op afspraak te gaan...Omdat ik al lange tijd het gevoel heb dat ik na 5 jaar hard werken ivm leeftijd, kennisniveau en door een overname op de tocht ben komen te staan, ben ik van alles blijven doen om aan te tonen dat ik wel degelijk kan en wil werken. Toch lijk ik de zaak te gaan verliezen..mijn baan is uniek dus van uitbreiding kan geen sprake zijn, dat de baan vacant is wil zeggen dat ik daar in ieder geval niet meer terug kom....Ik denk dat men net nog iets te netjes is om me tijdens deze eerste zware weken na mijn operatie mijn ontslag aan te zeggen maar het zal nu een kwestie van tijd zijn...Wat is nu wijsheid? Ik ken redelijk mijn rechten en plichten maar dit is een vrij aparte situatie naar mijn gevoel..bovendien werk ik bij een bedrijf dat kapitaalkrachtig genoeg is om me zonder pardon op non actief te stellen en om me daarna met een bedrag af te willen kopen...En ik begin ook al het idee te krijgen dat ze van alles hebben verzameld om het recht te hebben me te ontslaan, ook al zit ik in de ziektewet....
Wie heeft goede en bruikbare tips voor me?

Toegevoegd na 19 minuten:
Mijn werk-email kan ik thuis ook uitlezen en wat ook opvalt is dat die mail steeds verder afneemt..alsof de relaties al weten dat ik niet meer terugkom...l

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee..tijdelijk kan in die functie niet.... lief dat je zo meedenkt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, dat lijkt me knap l*llig voor je. Ik kan je helaas geen goed antwoord geven maar wel heel veel sterke wensen in deze.

Het beste antwoord

Een werkgever mag iemand niet ontslaan die ik de ziektewet zit. Hij kan je wel tijdelijk vervangen, dat gebeurt op mijn werk ook regelmatig, maar als je beter bent moet je kunnen terugkomen.
Ken je iemand van P & O op je werk die je in vertrouwen kunt nemen? Hoe is je contact met je direct leidinggevende?
Zoek steun en hulp, zoveel je kan: bij bedrijfsarts, vakbond, rechtshulp, collega's : bouw zelf ook een dossier op, zodat je in geval van nood sterk staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn HR is dik bevriend met mijn manager en die laatste heeft dit in gang gezet..
:(
Dossier ben ik 2 maanden mee bezig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een heel vervelende situatie! Dan zit er niets anders op dan juridische hulpt te zoeken, zodat je zo sterk mogelijk komt te staan als ze je echt proberen te ontslaan. Heel veel sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je ..is spannend dit hoor..bah!

Andere antwoorden (8)

Heb je een rechtsbijstandverzekering of ben je lid van een vakbond ?
Neem contact met ze op !!!!, want zo moet en kan je je niet laten behandelen en ik weet niet beter dan dat een bedrijf een werknemer in de ziektewet niet MAG ontslaan.
Succes !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang je in de ziektewet bent kunnen ze je niet ontslaan.
zolang je nog niets concreets weet kun je nog niks doen,alleen afwachten.
blijf in ieder geval contact houden met je bedrijfsarts van het uwv,want hij beslist wanneer je geschikt bent om pas weer te gaan werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is dat! Zolang je ziek bent kan je niet ontslagen worden.
Sterkte met je herstel en het gedoe met je werk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Esme...
Als je een vast contract hebt dan kunnen/mogen ze je niet ontslaan zolang je ziek bent. Je werkt daar 5 jaar zie ik, kans bestaat dus ook dat je aan je 3e tijdelijke contract bezig bent, als dat zo is en die loopt binnenkort af dan ben ik bang dat ze eht wel mogen.

Hoe dan ook als je wel blijft of toch weg moet dan is er sprake van een verstoorde werkverhouding want dan ga je daar toch neit lekker meer naar terug.

Zoek hulp via rechtsbijstand of vakbond of iets dergelijks, denk niet dat je hier in je eentje moet proberen uit te komen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je er uit komt!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een vaste aanstelling maar dat maakt bij dit bedrijf niets uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd, heel vreemd. Nogmaals, neem hulp bij de arm, dit kan je niet alleen en moet je ook niet willen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben aan het rondbellen gegaan.. nog niet veel hoop maar ik blijf het proberen....
Je kunt inderdaad niet ontslagen worden als je ziek bent. Maar je hebt recht op de waarheid en daarom raad ik je aan om je chef of baas te vragen wat er allemaal speelt en je ongerustheid uit te spreken. Je geeft zelf aan dat je al een tijd het gevoel hebt dat ze je kwijt willen. Dit zorgt ervoor dat je je niet prettig voelt. Dit zal ook niet veranderd zijn als je weer aan het werk gaat in de toekomst. Daarom kun je beter zo snel mogelijk erachter komen wat je baas van plan is want dan kun je een manier gaan bedenken om , op een voor jouw zo voordelige mogelijke manier, bij dit bedrijf weg te gaan. Als het bedrijf je wilt afkopen, dan moet jij eerst accoord gaan met de afkoopsom. Doe je dat niet, dan zullen ze naar de rechter moeten stappen. Dit kost allemaal erg veel tijd en tijd is geld. Dat geld kunnen ze dan beter als afkoopsom aan jou geven.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik me nu afvraag is of je zelf nu al vragen aan je werkgever hebt gesteld in plaats van te gaan bedenken wat hij misschien bedoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien de omschrijving die je geeft zou ik in ieder geval rustig gaan afwachten. Met alle respect, maar iedereen is vervangbaar...

Zolang jij in de zw zit kan niemand jou op non actief zetten. Dus rek die zw zo lang mogelijk. En tegen die tijd dat je, je weer beter gemeld hebt en je wordt dan op non actief gezet. En met een bepaald bedrag wordt weg gestuurd dan heb je nog steeds niets te klagen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe goed waarschijnlijk ook bedoeld Starbless..ik heb wel degelijk dan te klagen..ben niet in de positie dat ik in deze tijd mijn baan kan missen helaas.. ook al staat daar een bedrag tegenover..dat geld zal hard nodig zijn om de periode die ik eventueel werkeloos ben te overbruggen want zo riant is die ww uitkering niet....
Ik denk dat er weinig anders opzit, dan er een zo dik mogelijke gouden handdruk uit te slepen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vraag aan jou is nu: "Wil je er nog wel werken"? in deze sfeer... ik vermoed dat je gevoel prima werkt... wat zegt je instinct erover? misschien gewoon de afkoop aannemen ( wel de best mogelijke bedingen) en een betere job voor jezelf zoeken. Wel pas nadat je helemaal beter bent he? anders vliegen je rechten het raam uit!