Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben vergeten mijn ov-kaart aan te vragen? Kan ik geld terugvragen voor de dagen dat ik een kaartje heb moeten kopen?

Ik ben pas 18 geworden en heb deze maand recht op een studentenov. Ik kwam er pas net achter dat ik die aan moest vragen en dat dat nog even duurt voor ik hem hier heb. Nu moet ik tot die tijd elke dag een retourtje kopen naar school. Kan ik bij duo geld terugvragen voor de dagen dat ik wel recht had op ov, maar er nog geen één had?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
742
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grapjas!
Ritsuka
12 jaar geleden
Eigen schuld dikke bult, je moet gewoon dokken.
Ga je dat ook doen bij een parkeerboete?: maar agent, ik was vergeten een parkeerkaartje te halen, maar ik heb er nu wel 1 hoor.
Ritsuka
12 jaar geleden
Let dan ook op als je stopt met opleiding, OV moet je binnen 5 werkdagen stopzetten, of je krijgt een dikke boete.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Omdat jij het vergeten bent, moeten zij jou geld geven?

Mooi niet!! Dat kun je vergeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dit kan niet. Hoe vervelend het ook is, het blijft je eigen verantwoordelijkheid om deze op tijd op te halen. Heb jij nooit een aanvraagkaart gehad? Meestal krijg je die namelijk wel. Helaas voor jou, maar je geld terugvragen kan niet. Hopelijk heb je de kaart snel, zodat je alsnog gratis kan reizen.

Tip: kijk even of je een week of weekend ov aanvraagt. Reis je veel in het weekend vraag je een weekendov aan. Deze is geldig van vrijdag t/m zondag. Reis je veel door de week dan is een weekov geschikter. Deze is geldig van maandag t/m vrijdag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, daar werkt DUO niet aan mee.
Wat je het beste kunt doen is een abonnement kopen voor de tijd die je nog moet wachten. Dat is vele malen goedkoper dan reizen op saldo met je OV-chipkaart.

Die abo's zijn tegenwoordig alleen nog maar via internet te bestellen. Dus. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding