Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik meer structuur in mijn werkzaamheden?

Ik probeer meer structuur in mijn werk te krijgen. Telefoon zet ik uit tijdens het werk, takenlijstjes werken soms, ik verslaap me etc, etc. Wat werkt echt voor mij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor werk?
Wanneer doe je dat werk?
Slaap je 's nachts genoeg en goed?
Ga je op tijd naar bed?
Heb je een goede wekker?
Is er iemand die jou wakker komt maken?
............etc. etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goh, daar worstel ik ook al jaren mee...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Sommige dingen krijg je niet, die moet je gewoon doen...

Verslapen is, klinkt simpel en dat is het ook, gewoon een kwestie van wél opstaan. Je hoort de wekker en dan draai je je niet nog een keer om maar sta je op. Dit kun je je gewoon aanleren. Hoor je de wekker niet? Koop een luidere wekker. Druk je 'm in je slaap uit? Zet m verder weg. Echt, je kunt geen excuus bedenken of er is wel een oplossing voor.

Als je een takenlijstje maakt. Zorg dat er niet teveel op staat, het moet wel te doen zijn binnen de beschikbare tijd. Sommige mensen vinden het fijn eerst een grote klus af te ronden. Ik begin zelf het liefst met de kleine klusjes, dan is er al heel wat van mijn lijst gestreept en dat vind ik fijn. Bekijk voor jezelf wat je het liefste hebt.

En inderdaad, laat je niet afleiden door telefoon, sms, tv etc.

Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk eerst wat het belangrijkste is, en wat af moet.
Verdeel je tijd over de taken en hou je eraan. Plan pauzes in.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... tja ... moeilijke vraag ... simpele antwoord ...
zelf ben ik nu bijna een jaar met de VUT ...

Maar in m'n werkzame leven huldigde ik altijd het principe : "vind een leuke baan en je hoeft nooit meer te werken" ... (alles gaat dan als het ware vanzelf ) ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding