Wie kan mijn meer informatie geven over een bewindvoerder?

Hallo allemaal ,

Ik dacht probeer het is via deze weg. Weet er iemand misschien wat een bewindvoeder inhoud? en wat die allemaal voor je gaat doen? De kantonrechter heeft een onbepaalde tijd uitgesproken wat word hier precies mee bedoelt? En hoe zit het bijvoorbeeld met vakantie en kleding geld?

Wie heeft hier ervaring mee?

Heel erg bedankt allemaal alvast voor jullie antwoorden.

Fijne dag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

"Een bewindvoerder treedt op in het belang van haar cliënten. Hij.Zij is behulpzaam bij het innen van alle mogelijke inkomsten en verzorgt alle noodzakelijke uitgaven.

Daarnaast regelt de de bewindvoerder de jaarlijkse belastingaangifte, het declareren van eventuele ziektekosten, het aanvragen van subsidie, enzovoort.

De bewindvoerder houdt op naam van de cliënt een gecombineerde betaal/spaarrekening aan, waarop alle inkomsten en uitgaven worden geboekt.

Het totale vermogen van de cliënt wordt op de combirekening gestort m.u.v. aandelenportefeuilles en/of depositobedragen met een hoge rentevergoeding.
De tekeningsbevoegdheid voor deze rekening berust uitsluitend bij de bewindvoerder.

De bankafschriften worden (indien gewenst) maandelijks naar de cliënt of de, door de cliënt, gewenste persoon toegestuurd. Hierdoor blijft de cliënt of degene die het overzicht ontvangt op de hoogte van alle ontvangsten en uitgaven.

In overleg met de cliënt en/of de begeleiding wordt de hoogte van zak- en huishoudgeld bepaald. Het zak- en huishoudgeld ontvangt de cliënt op zijn of haar privé-rekening bij een plaatselijke bank. Voor cliënten in een zorginstelling worden aparte afspraken gemaakt conform het beleid van de betreffende zorgaanbieder."

http://financieel.infoyo.nl/overige/8806-wat-doet-een-bewindvoerder-eigenlijk.html