Ik heb 100 euro, koop met creditcard iets van 200. Ik kan niet rood staan, wat gebeurt er dan aan het eind van de maand?

Ik kom nét te kort om van een aanbieding gebruik te maken dus wil met mijn creditcard betalen. Later heb ik makkelijk genoeg geld (binnen 2 weken). Maar op het moment dat de creditcardafschijving is van mijn rekening en ik heb daarvoor te weinig saldo, wat gebeurt er dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (4)

Normaliter ga je dan toch in het rood. Er zijn bepaalde uitgaven die toch in het rood kunnen zo ook je mobiele telefoonabonnement, maar dus ook je creditcard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt die creditcard betaling doen tot het bedrag van de limiet op die kaart, ook al is het saldo van je betaalrekening op dat moment niet voldoende, aan het eind van de maand wordt het CC bedrag van je betaalrekening afgeschreven en als het saldo niet voldoende is dan ga je in principe een een behoorlijk dure doorlopend krediet regeling aan met je credit card maatschappij, die leven daar ook zo'n beetje van.
dus altijd zorgen dat je voldoende saldo hebt aan het eind van de maand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mogelijkheid 1, je gaat gewoon in het rood en als dat te lang duurt krijg je van de bank het verzoek binnen een bepaalde tijd aan te vullen, je betaald dan wel rente over het bedrag wat je rood staat.
Mogelijkheid 2, de bank storneert het afgeschreven bedrag en je krijgt een brief van de creditkrt maatschappij met een betalingsverzoek, en als dat vaak gebeurd eventueel een boete.

Als je die op tijd betaald is er niks aan de hand, doe je dat niet riskeer je BKR notering...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een creditkaart is aan je betaalrekening gekoppeld. Aan het eind van de maand wordt er een verrekening gemaakt met je betaalrekening. Ook al heb je niet voldoende saldo op je betaalrekening, dan kan de bank dit evengoed incasseren. Dit heet een dwingende incasso. Het gehele bedrag wordt dan in 1 keer geincasseerd van je betaalrekening. Je betaald dan debetrente over je roodstand op je betaalrekening.

Heb je gespreid betalen op je creditcard dan betaal je in termijnen terug. De bank incasseert elke maand standaard 5% van je openstaande saldo met een minimum van € 45. Is het openstaande saldo minder dan € 45, wordt het gehele openstaande saldo geïncasseerd.