Heb ik als Nederlandse recht op studiefinanciering als ik in Belgie wil gaan studeren?

Ik wil misschien in Belgie gaan studeren. Ik vraag me af of ik dan recht heb op studiefinanciering. Als dit niet het geval is, zijn er dan andere landen waar ik wel recht heb op studiefinanciering?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Of je studiefinanciering krijgt is afhankelijk van de opleiding die je gaat volgen. De school waar je heen gaat moet erkend zijn door de Nederlandse overheid als een kwaliteitsschool.

Zie de bijgevoegde link voor informatie over een MBO opleiding volgen in het buitenland (andere niveaus staan er ook bij): http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfmbo/buitenland/buitenland.asp
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Kimath
12 jaar geleden
Ik heb zelf een jaar in Antwerpen gestudeerd, dus als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust :)

Andere antwoorden (1)

Als Nederlander heb je recht op Belgische studiefinanciering als je (minstens)voldoet aan één van de volgende voorwaarden:

- Je woont al minstens vijf jaar onafgebroken in België
- Je ouder(s) werk(t)(en) al minstens twaalf maanden in België als werknemer met arbeidsovereenkomst of als zelfstandige (en ingeschreven in de Kruispuntbank)
- Je hebt zelf (tellend vanaf januari 2009) voor een periode van minstens twaalf maanden in België gewerkt.
- ... (erkend-vluchteling...)